بوداپست؛ پاریس شرق

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوداپست پایتخت مجارستان با جاذبه‌‌های تاریخی و فرهنگی خود مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به اکتشاف است.
دیدنی های بوداپست

دیدنی های بوداپست هر سال میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر دنیا است که برای بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها، گالری‌های هنری، سالن‌های ورزشی و استادیوم‌ها عازم این کشور می‌شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایلید مقصد سفر بعدی‌تان بوداپست باشد، با مجله دلتا همراه باشید.

تپه قلعه

تپه قلعه بر فراز رود دانوب قرار دارد و بسیاری از بناهای تاریخی و مهم قرون وسطایی بوداپست و موزه‌های آن در این منطقه واقع است. یکی از زیباترین سازه‌هایی که در این منطقه قرار دارد، قلعه بودا است که در قرن ۱۸ ساخته شده و دارای ۲۰۰ اتاق است و مانند بسیاری از نقاط شهر، شب‌ها چراغ‌های آن روشن شده و منظره زیبایی خلق می‌کند. از دیگر قلعه‌های مهم این تپه، قلعه ماهیگیر است که در اواخر قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است.
تپه قلعه

تپه گلرت

یکی از بهترین مکان‌ها برای داشتن تصویر پانورمایی از بوداپست، تپه ۲۳۵ متری گلرت است که دامنه آن به رود دانوب می‌رسد. گسلی که زیر این تپه قرار دارد، محل جوشیدن چشمه‌های آب گرم شهر است. از قرن ۱۳، افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای استفاده از خواص درمانی این چشمه‌ها، به بوداپست آمده‌اند. در شیب شمال شرقی این تپه، مجسمه و بنای یادبود گلرت قرار دارد و از آن بالا می‌توانید نمایی بسیار زیبا از شهر را به تماشا بنشینید.

تپه گلرت

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا از مهم‌ترین دیدنی‌ های بوداپست بوده و بزرگ‌ترین مجموعه از آثار استادان قدیمی اروپا را به نمایش گذاشته است. در این موزه مجموعه وسیعی از نقاشی‌های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی در ساختمان زیبا و کلاسیک قرن ۱۹ در معرض دید عموم قرار گرفته است. کاخ هنر نیز در نزدیکی موزه هنرهای زیبا، میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های موقت است.

موزه هنرهای زیبا

موزه ملی مجارستان

موزه ملی مجارستان در سال ۱۸۰۲ تاسیس شد و در سال ۱۸۴۷ به ساختمان فعلی خود که بنایی کلاسیک با دو حیاط زیبا است، نقل مکان کرد. باغ‌های این ساختمان شبیه پارک است و مجسمه‌های افراد مشهور در آن قرار دارد. نمایشگاه‌های اصلی این موزه شامل اشیای سلطنتی (شامل تاج باشکوه سنت استفن با سنگ‌های قیمتی و مروارید)، اشیای ماقبل تاریخ و تاریخ باستان مجارستان، از عصر حجر تا دوران حکومت رومیان و قرون وسطی می‌شود.

موزه ملی مجارستان

تفرجگاه دانوب

رود دانوب در سراسر بوداپست، از شمال به جنوب کشیده شده و در برخی از نقاط آن که در محدوده این شهر قرار دارد، عرض آن به ۶۴۰ متر  می‌رسد. برای لذت بردن از مناظر باشکوه و زیبای این رودخانه می‌توانید در کرانه دانوب قدم بزنید. یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای گشت وگذار در دانوب، استفاده از قایق است. دیدن این قایق‌ها از پل تاریخی آزادی نیز می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد.

تفرجگاه دانوب دیدنی های بوداپست

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با شهرهای توریستی دنیا “زوریخ؛ شهر سوژه‌های عکاسی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…