ازدواج مجدد بعد از طلاق

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورتی که زن و مرد از یکدیگر طلاق بگیرند، زن به لحاظ شرعی بعد از اتمام عده می‌تواند ازدواج کند. اما از لحاظ روانشناسی شرط این است که قبل از طلاق رسمی ‌و قانونی، مدت‌ها زن و مرد در جدایی عاطفی به سر برده باشند.
ازدواج مجدد پس از طلاق

ازدواج مجدد پس از طلاق و یا فوت همسر یکی از تصمیماتی است که اتخاذ می‌شود اما به زمان مناسب نیاز دارد. این گونه ازدواج‌ها اگر با بررسی‌های لازم انجام شده باشد، به اندازه ازدواج اول شانس موفقیت دارند. افراد معمولا پس از طلاق تا حدودی نسبت به مشکلات خود در زندگی گذشته‌ آگاهی پیدا می‌کنند که البته کافی نیست. در مجله دلتا شرایط ازدواج مجدد بررسی شده است.

ازدواج مجدد با داشتن فرزند

معمولاً فرزندان اگر در سنین حساس کودکی یا نوجوانی باشند نسبت به ازدواج پدر یا مادرشان واکنش منفی نشان می‌دهند، اما نحوه رفتار فرزند در مقابل ناپدری یا نامادری بستگی زیادی به برخورد طرف مقابل دارد. نکته بسیار مهم در این باره خودجوشی و طبیعی بودن عواطف و احساسات است. فرد اگر به معنای واقعی همسرش را دوست داشته باشد به طور عادی فرزندان او را که حاصل ازدواج و زندگی گذشته‌اش هستند نیز دوست خواهد داشت. چنانچه فرد ملاحظه کند فرزندش نیز مورد علاقه و احترام همسرش است، چنین امری روی نگرش و علاقه‌مندی او نسبت به همسر دوم اثر مثبت و سازنده‌ای دارد. حتی در بعضی موارد فرد با مشاهده بی‌مهری‌های همسر نسبت به فرزندش احساسی ناخوشایند نسبت به شریک زندگی خویش در ازدواج دوم پیدا می‌کند. یکی از اشتباهاتی که گاهی افراد مرتکب می‌شوند، مجبور کردن فرزند به ویژه در سنین کم به گفتن «مامان» یا «بابا» به شخص تازه وارد در خانواده است؛ در حالی که کودک اگر خودش نخواهد طرف مقابل را مادر یا پدر خطاب کند، این اجبار اثر سوء خواهد داشت.

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد پس از طلاق

در صورتی که زن و مرد از یکدیگر طلاق بگیرند، یک زن به لحاظ شرعی بعد از اتمام عده می‌تواند ازدواج کند. اما از لحاظ روانشناسی شرط این است که قبل از طلاق رسمی ‌و قانونی، مدت‌ها زن و مرد در جدایی عاطفی به سر برده باشند. ولی زمانی که طلاق ناگهانی پیش می‌آید و فرد به لحاظ روانی همچنان درگیر این مسئله باشد از لحاظ روانشناسی بین ۶ ماه تا یک سال نیاز دارد که وارد فاز جدیدی آشنایی نشود. این موضوع را نمی‌توان به همه افراد تعمیم و ارتباط داد بلکه مورد به مورد و فرد به فرد فرق دارد و نمی‌توان آنرا برای همه تسری داد.

مردان در ازدواج مجدد موفق‌ ترند یا زنان؟

موفقیت ازدواج ربطی به جنسیت ندارد. در واقع زن یا مرد بودن پارامتر تعیین‌ کننده در موفق بودن یک ازدواج نیست. در ازدواج‌های مجدد موفق، آنهایی درست عمل کرده‌ که صبوری به خرج داده‌، آرامش خود را حفظ و مسیر آشنایی را به خوبی طی کرده‌اند. هر قدر افراد هیجانی و به سرعت تصمیم بگیرند، احتمال اینکه ازدواج مجدد ناموفق باشد بیشتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با موانع قانونی ازدواج “موانع قانونی ازدواج چیست؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …