سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای این که دکوراسیون تلفیقی را در منزل خود به درستی به کار ببرید و فضا بی‌نظم و به‌هم ریخته جلوه داده نشود، باید نکاتی را که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم رعایت کنید.
دکوراسیون تلفیقی

گاهی اوقات دکوراسیون منزل به دلیل اشتباه و یا ناآگاهی در خرید وسایل و یا علاقه به دو سبک دکوراسیون دچار بی‌نظمی می‌شود و این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان در یک فضا از دو سبک استفاده کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت اگر دکوراسیون تلفیقی آگاهانه صورت گیرد و نکات اصلی آن رعایت شود، مشکلی ایجاد نخواهد شد؛ در غیر این صورت ترکیبی مخالف با معیارهای زیبایی‌شناسی ایجاد می‌کند که فضا را  به‌هم‌ریخته و نامنظم نشان می‌دهد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید و  ۴ نکته اصلی در این خصوص را بخوانید.

دکوراسیون داخلی منزل

عملکرد را اولویت  قرار دهید

هنگام تلفیق دو سبک، سردرگمی می‌تواند یک مشکل غیرقابل‌حل باشد. غالبا طراحان خوش‌ذوق سعی می‌کنند زیبایی و عملکرد را همزمان مبنا قرار دهند که در نهایت گاهی منجر به فضای بیش از حد پر و طراحی نامشخص می‌شوند. خوشبختانه شما یک سلاح مخفی در اختیار دارید یعنی می‌توانید عملکرد را مبنا قرار دهید.

منظور از اولویت قرار دادن عملکرد این است که اجازه دهید قطعات کاربردی مانند مبلمان، نقش اصلی را در فضا ایفا کنند. البته درست است که هر اتاق به عناصری برای زیبایی نیاز دارد؛ می‌توانید در مرحله بعد آن‌ها را به فضا اضافه کنید.

تلفیق دو سبک در دکوراسیون

از قانون ۸۰/۲۰ پیروی کنید

قانون ۸۰/۲۰ در دکوراسیون به معنی انتخاب یک سبک غالب و ثانویه برای دکوراسیون است.

مهم‌ترین موضوع در این قانون این است که باید مطمئن شوید که هر دو سبک که استفاده می‌کنید به جای این که با یکدیگر در تضاد باشند، در حین  تفاوت‌هایشان به‌طور مشترک کار می‌کنند. برای انجام این کار، باید نقش تعیین‌کننده‌ای در طراحی به هر یک اختصاص دهید؛ اگرچه ممکن است سخت باشد. بهترین کار در دکوراسیون تلفیقی این است که ۸۰٪ از طراحی اتاق را به یک سبک اختصاص دهید؛ این سبک نشان دهنده تمرکز اصلی شما خواهد بود و در انتخاب رنگ مبلمان، دیوار، کفپوش و غیره تاثیر خواهد گذاشت.

سبک دوم شما بیش‌تر نقش پس‌زمینه را بر عهده خواهد گرفت. این تقریبا ۲۰٪ از طراحی کلی  را تشکیل می‌دهد که دکوری‌ها، اکسسوری‌ها و  وسایل روشنایی جسورانه و هنرهای دیواری چشم‌نواز، همه گزینه‌های عالی برای پر کردن این نقش محسوب می شوند.

تزیین اتاق پذیرایی

موضوعات مشترک را پیدا کنید

در دکوراسیون تلفیقی هر اتاق باید شامل عناصر طراحی باشد که دارای موضوعات مشترکی است تا بتواند سبک‌ها را به هم نزدیک کند. این موضوع به‌ویژه هنگامی اهمیت دارد که می‌خواهید دو سبک زیبایی‌شناسی مجزا را که ذاتا موافق هم نیستند، ترکیب کنید. با توجه به این موضوع، شما باید بتوانید مشترکات را پیدا کنید و به آن‌ها  توجه ویژه‌ای داشته باشید.

موفق‌ترین طرح‌های ترکیبی طرح‌هایی است که با وجود تفاوت‌ها، شباهت‌های ذاتی هم دارند. به عنوان مثال، ترکیبی از طراحی ژاپنی و اسکاندیناوی که گرچه این سبک‌ها ظاهرا متضادند؛ اما هر دو به دلیل عملکرد ساده شناخته شده‌اند. سعی کنید موضوع مشابهی را پیدا کنید که دو سبک را به هم مرتبط می‌سازد.

دکوراسیون تلفیقی در پذیرایی

مهم نیست که کدام دو سبک را با هم ترکیب می‌کنید، اگر راهی برای اشتراک نیافتید، هنگام اتصال جزئیات به یکدیگر، رنگ‌ها همیشه نقطه عطف خوبی به شمار می‎روند. هنگام مخلوط کردن و تطابق ظاهری دو سبک متفاوت، یک سایه مشترک، اغلب راهکاری پیونددهنده و مطمئن محسوب می‌شود.

نقطه کانونی

هنگامی که برای ایجاد یک طرح ترکیبی از سبک‌های مورد نظر خود تلاش می‌کنید، ممکن است مواردی را پیدا کنید که رویکرد مخالف و بسیار متضادی با هم دارند. در این صورت اگر شامل موارد زیادی است، باید با ایجاد تغییراتی این تضاد را کم کرده یا حذف کنید؛ اما در مواردی که یک مورد تضاد بسیار قوی در فضا ایجاد شده، به جای مخفی کردن می‌توانید از آن به عنوان نقطه کانونی استفاده و آن را برجسته و به کانون توجه دکوراسیون خود تبدیل کنید. این عنصر می‌تواند شومینه یا مبلی قدیمی یا اثر هنری روی دیوار باشد!

چیدمان خانه

اکثر مردم از دکوراسیون تلفیقی و در واقع ترکیب دو سبک متفاوت خودداری می‌کنند؛ اما اگر به نکات بالا توجه کنید می‌توانید دو سبک مورد علاقه خود را به سادگی و به بهترین شکل با هم ترکیب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون بهاری، “بهار؛ فصل پرنشاط دکوراسیون” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۵۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…