اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اقیانوس ابر یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت است که می‌توانید با سفر به مناطق شمالی کشور این منظره فوق‌العاده را به تماشا بنشینید.
اقیانوس ابر ایران

اقیانوس ابر ایران یکی از پدیده‌‌‌های زیبا و منحصربه‌فرد است که بر فراز روستای فیلبند مشاهده می‌شود. با مجله گردشگری دلتا همراه شوید تا شما را به دیدن این اقیانوس شگفت‌انگیز ببریم.

روستای فیلبند

روستای فیلبند، آخرین روستای منطقه چلاو است که در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در فصل‌ تابستان می‌توانید از نزدیک شاهد پدیده اقیانوس ابر ایران در روستای فیلبند باشید و ابرها را زیر پایتان احساس کنید. همچنین در این روستا می‌توانید در کمتر از یک روز پدیده‌های جوی متعددی مانند باران، برف، تگرگ و رگبار را ببینید. بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، از اواسط بهار تا اواسط پاییز است و برای اقامت در این روستا، می‌توانید کلبه‌های چوبی با نمای بی‌نظیر از طبیعت و اقیانوس ابر را از پیش رزرو کنید.

کلبه رویایی اقیانوس ابر

جنگل ابر و اقیانوس ابر ایران

در بین رشته‌کوه‌های مرکزی البرز و در نزدیکی روستای ابر شاهرود، در مرز استان گلستان و سمنان، جنگل ابر میزبان علاقه‌مندان به گردشگری است. این جنگل با اقیانوس ابر ایران خود در مساحتی به اندازه ۳۵ هزار متر مربع، بیش از ۸۵ گونه گیاهی همچون درختانی مانند نارون، بارانک، سرخدار، راش، بلوط و توسکا را در خود جای داده است. قدمت این جنگل به دوره سوم زمین‌شناسی باز می‌گردد.
در اقیانوس ابر جنگل شاهرود، متوسط دما به چیزی حدود ۱۲ الی ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسیده و شب‌ها و صبح‌های زود، دمای هوا بسیار پایین می‌آید، بنابراین باید حتماً همراهتان لباس گرم داشته باشید.

مناظر بی نظیر

روستای اولسبلانگاه

یکی از اقیانوس های ابر ایران را می‌توانید در ماسال و در روستای اولسبلانگاه ببینید. این روستا یکی از زادگاه‌های اقیانوس ابر در شمال کشور محسوب می‌شود و گردشگران و علاقه‌مندان به عکس‌برداری از طبیعت، هر سال برای تماشای اقیانوس ابر از جاده گیلوان وارد اولسبلانگاه می‌شوند.
پیاده‌روی در طبیعت زیبا و دوست‌داشتنی ماسال، تماشای مناظر مه‌گرفته و اقیانوس ابر، خانه‌های چوبی با بافتی استثنایی، روستای اولسبلانگاه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان بدل کرده که در آن آسمان و زمین در فصل‌های بهار و تابستان به هم پیوند می‌خورند.

ابرها

منطقه اشکورات

منطقه اشکورات واقع در شمال کشور، از رودسر تا رامسر، طبیعتی سبز و بکر مملو از حس آرامش داشته و به عنوان یکی از زادگاه‌های اقیانوس ابر به دو قسمت بالااشکور و پایین‌اشکور تقسیم می‌شود. از جمله دلایل دیگری که اشکورات مورد توجه علاقه‌مندان به گردشگری قرار گرفته، وجود دریاچه‌های طبیعی، چشمه‌های آب معدنی رودخانه‌ها، چشمه‌سارها، غارهای فراوان و هوای پاکیزه و لذت‌بخش آن است. بهترین زمان جهت سفر به منطقه اشکورات، در بهار و تابستان است.

جنگل ابر

پیشنهاد مطالعه : مطلب در این غار ترسناک ایران، خفاش‌ها به استقبال شما خواهند آمد را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. مرجان

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    سلام منطقه فیلبندان وجنگل ابر شاهرود بسیار زیبا ودیدنیست تشکر از ایده های خوبتان 🌹

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

    عالی بود. ممنون از اطلاعات خوبتون

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      ممنون از نگاه شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  5. ارزومند

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۱۳ ب٫ظ

    زیبا مطلبتان همه زیبا درارزوی سفربه انجا

    پاسخ

  6. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…