خواص کندر

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کندر ماده‌ای گیاهی و بسیار مفید برای بدن است. در این مطلب با خواص فوق‌العاده کندر آشنا می‌شوید.
خواص کندر

کندر صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر در افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد تاثیر گذار است. در این مطلب مجله دلتا، از تاثیر کندر بر حافظه و دیگر خواص کندر بیشتر بدانید.

نحوه مصرف کندر

مصرف کندر در دوران بارداری

برخی بر این باورند که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است؛ اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله بعد ها آنان را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد، خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تغذیه مناسب بارداری، “تغذیه مناسب در دوران بارداری” را مطالعه کنید.

بهبود ۳ بیماری با یک نسخه

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان را درمان کرد.

خواص کندر برای دیابت

برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه آن و جویدن افزون بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه بر این، همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

درمان خشکی پوست

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. کافی است ۲ نخود کندر را در روغن بادام حرارت دهید تا حل و پس از آن بگذارید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

تغذیه مناسب برای داشتن پوست سالم

تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد، برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار، بسیار موثر است. کافی است به اندازه سرانگشت کندر را در روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن، آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین و آرامش اعصاب، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب افراد مبتلا نیز می‌شود.

بهبود خش صدا و صاف شدن آن، کاهش خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان سریع‌تر زخم‌ها و بهبود دیابت از دیگر خواص کندر به شمار می روند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۵۳ ب٫ظ

  2. روزبهاني

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…