آیا کسبه می‌توانند پیاده رو را سد کنند؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد بدون مجوز از شهرداری دکه در خیابان‌ها ایجاد می‌کنند که این کار موجب بروز مشکلاتی در رفت و آمد‌ شهروندان می‌شود.
مسدود کردن معابر عمومی

گاهی اوقات بسیاری از کسبه پیاده‌رو را می‌بندند و کاربری‌های غیرمجاز در آنجا انجام می‌دهند. این اقدام علاوه بر اینکه باعث مزاحمت و دردسر برای عابرین پیاده می‌شود، چهره شهر را هم نازیبا می‌کند. گاهی این سؤال ایجاد می‌شود که آیا مسدود کردن معابر عمومی جرم محسوب می‌شود؟ در این نوشتار طبق قانون شهرداری به این سؤال پاسخ داده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

سد معبر جرم است

فضای عمومی خیابان و کوچه متعلق به همه افراد است و بر اساس قانون شهرداری هیچ کس نمی‌تواند مانع عبور و مرور در آنجا شود و پیاده‌رو را ببندد. اما گاهی برخی از کسبه اقدام به اشغال پیاده‌رو می‌کند. باید گفت که مسدود کردن معابر عمومی و اشغال پیاده‌رو‌ها از لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود و شهرداری مکلف است که با افراد مجرم مقابله کند. گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد بدون مجوز از شهرداری دکه در خیابان‌ها ایجاد می‌کنند که این کار موجب بروز مشکلاتی در رفت و آمد‌ شهروندان می‌شود. اگر این دکه‌ها از جمله دکه‌هایی نباشند که شهرداری آن‌ها را تأسیس کرده است، باید با فرد متخلف برخورد کرد.

اشغال پیاده‌رو
مطابق با قانون هیچ کسبه و مغازه‌داری نمی‌تواند مقابل درب مغازه خود سد معبر ایجاد کند و مانع از رفت و آمد افراد مختلف شود و در صورتی که معابر توسط مغازه‌داران بسته شوند، شهرداری باید با آن‌ها برخورد کند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جرم نصب برچسب تبلیغاتی “پیگرد قانونی برای نصب برچسب‌های تبلیغاتی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …