هوره؛ روستای پنهان در دل چهار محال و بختیاری

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هوره یکی از روستاهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است که مانند نگینی در دل کوهستان می‌درخشد.
روستای هوره از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری است که در محدوده کوهستانی سامان واقع شده و پیشینه‌ تاریخی آن به هفتصد سال پیش باز می‌گردد. براساس روایات محلی یکی از خان‌های ایل قشقایی به نام ولی‌خان این روستا را بنا کرده است. دیوارهای ضخیم و در و پنجره‌‌های کوچک خانه‌های این روستا نشان‌دهنده سبک معماری خاص مناطق کوهستانی است که از قدیم در ایران وجود داشته است. با دلتا در معرفی روستای هوره همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد پیشینه هوره به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد، بنابراین با سفر به این روستا علاوه بر دیدن جاذبه‌های طبیعی و قدم زدن در کنار زاینده‌رود می‌توانید بناهای تاریخی روستا را نیز از نزدیک ببینید.

پل سنگی هوره

پل هوره در مجاورت روستای هوره و بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده است. معماری پل الهام گرفته شده از پل‌های دوره صفوی است. این پل هفت دهنه دارد و در سال ۱۳۳۷ با مصالح سنگ و سیمان ساخته شده و دو روستای هوره و سوادجان را به هم متصل می‌کند.

پل هوره

قلعه هوره

قلعه هوره بازمانده از دوره قاجار، بر ارتفاعات روستا واقع شده است. با توجه به اینکه در گذشته دزد و سارق زیادی وجود داشته این قلعه برای دفاع از روستا و در بیرون از روستا بنا شده است. قلعه هوره دارای هفت برج و چندین نگهبان بوده که از آن هفت برج تنها دو برج باقی مانده است.

مطلب پیشنهادی:  آش بلغور گندم، مخصوص روزهای زمستانی

حمام هوره

حمام تاریخی هوره دیگر بنای تاریخی این روستا است. این حمام قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و بر زیر تل خاک پنهان مانده‌ است. سقف بنا بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی مسئولین تخریب و داخل حمام نیز به محل ریختن زبانه تبدیل شده است.

با توجه به اینکه روستای هوره در نزدیکی اصفهان واقع شده و اصفهان مرکز مهم جذب گردشگر در ایران است، این روستا نیز می‌تواند گردشگران داخلی را به سمت خود جذب کند. اگر شما نیز تجربه‌ای از سفر به روستای هوره دارید با ما در میان بگذارید.

روستای تاریخی هوره

یک نظر

  1. ناشناس

    13 فروردین 1403 در 3:04 ب.ظ

    توضیحات بسیار خوب بود اما باید تصاویر بیشتری باشه که بشه براش از مبدا دور برنامه ریزی کرد متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

چند ترفند ساده که شما را لاغرتر نشان می‌دهد

ترفندهای لاغری بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. دانستن این ترفندها …