اجاره بهای مطلوب موجران و مستاجران چقدر است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اجاره‌ بهای مطلوب پیشنهادی در مناطق مصرفی بازار اجاره آپارتمان، به اذعان مشاوران املاک رقمی بین یک تا ۲ میلیون تومان است که می‌تواند برای موجران و مستاجران قابل قبول باشد.

اجاره بهای مطلوب

مستاجران برای اجاره آپارتمان به پرداخت ودیعه بیشتر و کمترین مبلغ اجاره تمایل دارند. البته رهن کامل آپارتمان، گزینه مناسب اجاره نشین ها است.

از سوی دیگر،آپارتمان های اجاره ای به صورت رهن کامل بسیار کم پیدا می شود و واحد های عرضه شده با رهن کامل در بسیاری از موارد  گرانتر از ارزش واقعی اجاره ‌بهای آپارتمان، قیمت‌ گذاری شده ‌اند. در نتیجه، مستاجران آپارتمان‌هایی با اجاره بهای مطلوب و متناسب با بودجه خود را در میان گزینه هایی که به صورت ترکیبی از رهن و اجاره، قیمت گذاری شده اند پیدا می کنند.

در این باره بیشتر بخوانید:

بازگشت رهن کامل به بازار اجاره

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بررسی سایت های معتبر ملکی حاکی از وجود آپارتمان های بسیار دربازار املاک اجاره ای با اجاره ‌بهای بین یک تا ۲ میلیون تومان است؛ به گونه ای که بقیه ارزش اجاره ملک به ‌صورت ودیعه پیشنهاد شده و مبلغی بابت اجاره‌ دراین بازه قیمتی نیز منظور شده است. این قبیل آپارتمان ها را می شود در مناطق مصرفی و نیز مناطق نسبتاً پر جمعیت تهران  مانند ۴، ۵، ۷، ۱۳ و۱۴ جست ‌وجو کرد.

درباره نرخ اجاره بها بیشتر بدانید:

اجاره بهای خانه ۱۵ در صد افزایش می یابد

به باور مشاوران املاک، در میان گزینه ‌های رهن و اجاره در مناطق پرتقاضای طبقه متوسط، مناسب ترین گزینه برای مستاجران، آپارتمان هایی است که اجاره ‌بهای آنها در بازه یک تا ۲ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

به گفته آنها، مستاجرانی که این روزها با نزدیک شدن به زمان جابه جایی ها به بنگاه های املاک مراجعه می کنند، عموماً توان پرداخت اجاره ‌بهای ماهانه یک تا ۲ میلیون تومان را دارند.آنها حتی اگر مشکل کمبود نقدینگی برای تامین ودیعه پیشنهادی مالک را داشته باشند، به شکلی با این مشکل کنار می‌آیند و کسری بودجه شان را با وام بانکی و راه های دیگر تامین می کنند اما اغلب ترجیح می‌دهند بیش از۲ میلیون تومان بابت اجاره بها نپردازند.

در باره وام بانکی بیشتر بدانید:

کدام وام مسکن مناسب است ؟

 از سوی دیگر، آپارتمان‌ های عرضه شده با این شرایط، اصولاً با قیمتی متناسب با ارزش ملک آگهی شده‌اند که این موضوع به یافتن گزینه مطلوب مستاجران کمک می‌کند. شرایط کنونی عرضه آپارتمان  با اجاره بهای مطلوب در بازار نشان می‌دهد مشکلی بابت کمبود واحدها در مناطق مصرفی وجود ندارد، چرا که به گفته مشاوران املاک دامنه قیمت  یک تا ۲ میلیون تومان برای موجران نیز به دو دلیل اجاره بهای مطلوب است.

دلیل نخست این است که با این شیوه قیمت گذاری می توانند ملک خود را زودتر اجاره دهند و خطر خالی ماندن ملک پس از تخلیه کاهش می یابد.دومین دلیل مطلوب بودن این نوع اجاره بها برای موجران، پوشش کامل اقساط وام بانکی خریدمسکن است. به این معنا که عده ای از موجران که با انگیزه غیرمصرفی وارد بازار ملک شده اند، برای خرید آپارتمان از وام بانک مسکن استفاده کرده اند که اقساط تمام وام های این بانک رقمی بین یک تا۲میلیون تومان است. درنتیجه، این نرخ اجاره بها برای پرداخت اقساط ماهانه موجر کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…