رمز موفقیت میلیاردر معروف فاش شد!+ویدئو

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وارن بافت(Warren Buffett) کارآفرین و میلیاردر معروف آمریکایی است که امسال ۸۸ سالگی خود را جشن خواهد گرفت. او در ۳۰اوت ۱۹۳۰در اوماها واقع در  ایالت «نبراسکا» به دنیا آمد. بافِت از دوران نوجوانی به تجارت  و فعالیت اقتصادی علاقه مند شد. تحصیلات دانشگاهی خود را  در همین زمینه به پایان رساند و پس از مشارکت در چند پروزه سرمایه گذاری، در سال ۱۹۶۲ با خرید یک کارخانه پارچه بافی به نام «برکشایر هاتاوی» (Berkshire Hathaway) شرکتی را به همین نام تأسیس کرد.

به گزارش مجله دلتا، بافت در شناسایی و سرمایه گذاری بر روی شرکت‌هایی که ارزش پایین، اما پتانسیل بالا و امکان رشد در بلندمدت را داشتند، تبحر داشت. او در  شرکت «برکشایر هاتاوی» ابتدا دارایی‌های بخش نساجی را فروخت، اما نام تجاری آن را حفظ کرد. در نهایت، زمانی ‌که موفق شد اکثریت سهام کمپانی را در اختیار بگیرد، ماهیت شرکت را به یک شرکت سرمایه‌گذاری تغییر داد.

وارن بافت

این شرکت تحت مدیریت وارن بافت، در طول ۵ دهه پیشرفت فوق العاده ای داشت و اکنون به یک هلدینگ چند ملیتی تبدیل شده است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه خدمات بیمه است اما در کنار آن، به مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، سفته‌بازی و مدیریت سرمایه‌گذاری نیز می پردازد. درآمد و سود ناخالص «برکشایر هاتاوی» در سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۱۹۴ و ۲۹ میلیارد دلار بود.

«برکشایر» همچنین در تعدادی از شرکت‌های بزرگ جهان از جمله ولز فارگو، بنک آو امریکا، کوکاکولا، پپسی، اکسان‌موبیل، کونوکو فیلیپس، کاستکو، آمریکن اکسپرس، مسترکارت، ویزا کارت فاکس قرن ۲۱، جنرال موتورز، جنرال الکتریک و آی‌بی‌ام  دارای سهام قابل توجهی است که آن را به یک ابرقدرت اقتصادی در بین کمپانی های بزرگ جهان تبدیل کرده است.

 «وارن بافت» معمولاً در لیست ثروتمندترین افراد جهان، در بین سه نفر اول جا دارد. او در سال ۲۰۰۸ به انتخاب «فوربس» ثروتمندترین فرد در دنیا معرفی شد. در حال حاضر هم با ۶۷ میلیارد دلار دارایی خالص، در رتبه سوم این رده بندی قرار دارد.

 در ویدئوی ترکیبی زیر، «وارن بافت» ۱۰ اصل مهم که به موفقیت در کسب و کار می انجامد را با بیانی ساده ارائه می کند. این اصول  می تواند برای همه افراد با  هر سطح تحصیلات و توان سرمایه گذاری که قصد شروع یک کسب و کار یا بهبود وضعیت اقتصادی خود را دارند راهگشا باشد.

 

در همین ارتباط بخوانید:

مدیر املاک دلتا: برای پیشرفت، هدف های بزرگ را نشانه بگیرید!

دلالی علمی املاک در ایران از نگاه محمد تقـوی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…