با خواص درمانی باقلا آشنا شوید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باقلا نه فقط به دلیل عطر خوش و طعم لذیذش، بلکه به خاطر خواص بی‌نظیری که دارد، یکی از محبوب‌ترین حبوبات است.
خواص باقلا

باقلا، باقالا یا همان باقالی از خانواده حبوبات و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. باقلا یکی از غنی‌ترین منابع فیبر و پروتئین در میان مواد غذایی است. به‌طوری که در هر ۱۰۰ گرم باقلا، ۲۶ میلی‌گرم پروتئین و ۲۸ میلی‌گرم فیبر وجود دارد. مصرف باقلا در کمک به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار موثر است. در این مطلب مجله دلتا شما را با خواص باقلا آشنا خواهیم کرد.

خوراکی مفید برای پوکی استخوان

۱. جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان

یکی از مهم‌ترین خواص باقلا جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان است. فقط یک لیوان باقلا می‌تواند ۳۶ درصد از میزان منگنز موردنیاز بدن شما را تامین کند. بزرگسالان روزانه به ۱۱ میلی‌گرم منگنز نیاز دارند. ولی منگنز چه اهمیتی دارد؟ منگنز فواید زیادی برای بدن دارد؛ به‌ویژه برای استخوان‌ها بسیار مفید است. منگنز کمک می‌کند حجم استخوان‌ها بیشتر شود و کمبود کلسیم را بهبود می‌بخشد.

خواص باقالی

۲. کاهش فشار خون و کمک به سلامت قلب

یکی دیگر از خواص باقلا کاهش فشار خون است. اخیرا منیزیم که در باقلا میزان قابل‌توجهی از آن وجود دارد، موردتوجه ویژه پزشکان بوده‌ است. بیشتر به این خاطر که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها به کمبود این ماده معدنی مهم مبتلا هستند. همچنین منیزیم نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند. فشار خون بالا یکی از عوامل خطرآفرین در بیماری‌های قلبی و سکته‌ مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهند منیزیم می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

باقلا و لاغری

۳. تقویت سیستم ایمنی

مصرف باقلا در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است. باقلا حاوی مقدار زیادی مس است و مس به سلامت سلول‌های خونی کمک می‌کند. گلبول‌های سفید نقش مهمی در بدن دارند و بدون آن‌ها بدن در معرض بیماری و عفونت قرار می‌گیرد، چون مولکول‌های بیماری‌زا را از بین می‌برند. مس عملکرد گلبول‌های سفید را در بدن بهبود می‌بخشد؛ ولی بدن به‌تنهایی نمی‌تواند مس کافی تولید کند؛ برای همین هم باید از مکمل‌های غذایی یا غذاهایی سرشار از مس مانند باقلا استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، “تقویت سیستم ایمنی” را مطالعه کنید.

۴. افزایش انرژی

از دیگر خواص باقلا می‌توان به افزایش انرژی بدن اشاره کرد. به‌خاطر وجود آهن، باقلا می‌تواند انرژی زیادی به شما بدهد. یک لیوان باقلای پخته‌شده می‌تواند تقریبا ۱۴ درصد آهن موردنیاز روزانه شما را تامین کند. همچنین آهن به شما انرژی می‌دهد؛ چون آهن برای تولید هموگلوبین لازم است. هموگلوبین اکسیژن را به تمام نقاط بدن می‌برد و آن را به سلول‌ها می‌دهد.

خواص باقالی پخته برای کودکان

اگر به کمبود آهن مبتلا هستید، اکسیژن در بدن کاهش می‌یابد و احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید. خوردن باقلای سرشار از آهن می‌تواند برای رفع کسلی، ضعف و خستگی موثر باشد.

۵. تقویت اندام های حرکتی

برخی تحقیقات نشان می‌دهند باقلا می‌تواند به کنترل علائم بیماری پارکینسون کمک کند. تحقیقی که در این مورد در «ژورنال تحقیقات تشخیصی و بالینی» منتشر شد نشان داد که باقلا باعث می‌شود مقدار لوودوپا و سی‌دوپا در خون افزایش پیدا کند؛ این افزایش باعث می‌شود بیماران مبتلا به پارکینسون حرکت‌ راحت‌تری داشته‌باشند.

برای لاغری چه بخوریم

در این مطلب به تعدادی از خواص باقلا برای سلامتی اشاره کردیم. این را هم بگوییم که ممکن است برخی از شما به باقلا حساسیت داشته باشید. البته اگر باقلا را خوب بپزید؛ ممکن است حساسیت شما علائم کمتری در بدن شما ایجاد کند و با خوردن باقالی اذیت نشوید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۱۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…