چند پیشنهاد بهاری برای طبیعت‌گردی

۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بخواهید به قصد طبیعت‌گردی و لذت بردن از مناظر طبیعی راهی سفر شوید کجا را انتخاب می‌کنید؟
مقاصد طبیعت گردی

کمتر سرزمینی را می‌توان در دنیا پیدا کرد که مانند ایران همزمان چهار فصل و چند اقلیم متفاوت را در دل خود جا داده باشد. ایران جزء جذاب‌ترین کشورها برای طبیعت‌گردی است و با داشتن موقعیت اقلیمی خاص و طبیعت متفاوت از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می‌رود. مجله دلتا را با معرفی چند جاذبه طبیعی دیدنی و مناسب فصل بهار ورق بزنید.

سوباتان

ییلاق سوباتان یکی از زیباترین نقاط بکر طبیعت‌گردی در ایران است که در ارتفاعات تالش قرار دارد. بهترین زمان سفر به منطقه سوباتان در اردیبهشت و خرداد ماه است. شما می‌توانید سفر خود را با راهپیمایی و کوه‌نوردی از منطقه جنوب غربی و دریاچه نئور شروع کنید تا به منطقه سرسبز سوباتان برسید.

سوباتان از مقاصد طبیعت گردی

باداب سورت

اگر علاقه‌مند هستید که در تعطیلات آخر هفته به طبیعت‌گردی بپردازید، باداب سورت را هم در برنامه سفر خود قرار بدهید. باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد و رنگ‌بندی رسوبات آب شور به رنگ نارنجی و قرمز، زیبایی خاصی به این منطقه داده است. چشمه‌های باداب سورت بعد از پامو کاله در ترکیه، دومین چشمه‌های آب شور در جهان با ساختار جالب مطبق و رنگین است.

باداب سورت مقاصد طبیعت گردی

گردنه حیران

بوی باران و نسیم خنک و طبیعت بکر کافی است تا بهشت را در زمین تجربه کنید. گردنه حیران از دیگر مقاصد طبیعت ‌گردی ایران در ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان آستارا و در مسیر ارتباطی آستارا به اردبیل قرار دارد. جنگل‌های انبوه با درختانی سرسبز و دره‌ای زیبا و روستاهایی چون حاجی امیر بالا می‌توانند برای طبیعت‌گردان از بهترین مقصد سفر در ایران باشند.

گردنه حیران از مقاصد طبیعت گردی
اورامان

منطقه اورامان به ماسوله کردستان شهرت دارد و برخی معتقدند این منطقه محل تولد زرتشت در ایران است که در مرز ایران و عراق قرار دارد. دره‌های زیبا با رودخانه‌های پر آب، مناظر بدیع، معماری روستایی پلکانی و زبان کهن اورمانی که زبان اوستاست، دلایل خوبی برای سفر به اورامان هستند.

اورامان از مقاصد طبیعت گردی

سرو ابر کوه

درخت سرو ابرکوه که در شهر ابرکوه استان یزد قرار دارد به روایتی پیرترین موجود زنده دنیاست که گردشگران داخلی و خارجی زیادی جهت بازدید از این موجود کهنسال به یزد سفر می‌کنند. شهر ابرکوه به دلیل آنکه یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های ایران در منطقه یزد است، آثار تاریخی بسیاری در خود دارد. قلعه خسروآباد، قلعه رباط ابرکوه، خانه صولت (موزه مردم شناسی) از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی ابرکوه هستند.

سرو ابر کوه از مقاصد طبیعت گردی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران در تعطیلات نوروز، در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟ را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    بریم طبیعت گردی

    پاسخ

  4. مطلق

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ق٫ظ

    منظره های زیبا از سلیقه شما ممنون عالی بی نظیر

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…