ساخت کرم دور چشم در خانه

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای این که جوانی و شادابی پوست خود را حفظ کنید، می‌توانید در خانه و با مواد طبیعی، کرم دور چشم بسازید. طرز تهیه چند کرم را در ادامه بخوانید.
کرم دور چشم خانگی
کرم دورچشم و ضد چروک‌های طبیعی و گیاهی را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. شاید کمی زحمت داشته باشد؛ اما با خیالی آسوده بدون هیچ دلهره‌ای از عوارض مواد شیمیایی موجود در کرم‌های صنعتی، می‌توانید از کرم خانگی خود استفاده کنید. در این مطلب مجله دلتا طرز تهیه چند کرم دور چشم خانگی را برای شما ذکر کرده‌ایم.
ساخت کرم دور چشم گیاهی

کرم دور چشم خانگی آلوئه ورا و عسل

مواد لازم

  • نصف قاشق غذاخوری عسل
  •  نصف قاشق غذاخوری موم
  •  ده قطره عصاره آلوئه ورا
  •  ده قطره عصاره لیمو
  •  نصف فنجان برگ بابونه

طرز تهیه

برای تهیه کرم دورچشم گیاهی، موم را با حرارت غیرمستقیم بخار آب در حال جوش ذوب کنید. برگ‌های بابونه خشک کرده را آسیاب کنید و عسل را به ظرف محتوی موم اضافه کرده و هم بزنید. سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت پنج دقیقه روی اجاق گاز قرار دهید. این ترکیب را می توانید به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

خواص آلوئه ورا برای پوست

کرم دور چشم با روغن نارگیل و روغن جوانه گندم

مواد لازم

  • روغن نارگیل
  • روغن جوانه گندم

طرز تهیه

برای درست کردن این کرم دور چشم خانگی به مقدار مساوی روغن جوانه گندم و روغن نارگیل را با هم در یک ظرف ترکیب کرده و آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا جایی که این دو کاملا با هم مخلوط شوند. حالا منتظر بمانید تا این مخلوط کاملا خنک شود؛ بعد آن را در ظرفی تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

شب‌ها می‌توانید این روغن را با نوک انگشت به حالت ضربه‌ای و آرام دور چشم بزنید. با این کار از پوست اطراف چشم خود به خوبی مراقبت کرده و جذابیت چهره شما سال‌های سال حفظ می‌شود.

جوانسازی دور چشم

ترکیب روغن نارگیل و روغن بادام شیرین

مواد لازم

  • نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
  • یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E (شما می‌توانید از روغن داخل کپسول‌های ویتامین E استفاده کنید، بدین صورت که کپسول‌ها را با یک سوزن سوراخ کرده و روغن داخل آن‌ها را خارج کنید.)
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین

طرز تهیه

روغن نارگیل خالص به مرطوب کردن پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. روغن ویتامین E سرشار از آنتی‌اکسیدان است و موجب روشن‌تر شدن پوست دورچشم و کاهش خطوط آن می‌گردد. روغن بادام شیرین نیز سبب روشن و شفاف شدن پوست زیر چشم می‌شود.

کلیه مواد را ترکیب کنید و در یک ظرف خالی تمیز بریزید. کرم دور چشم خانگی خود را در جای خنک نگهداری و صبح و شب این کرم را برای دور چشم خود استفاده کنید. این کرم برای کاهش چروک و خطوط دور چشم، تیرگی و پف زیر چشم مناسب است.

فقط مراقب باشید روغن‌ها داخل چشمتان نروند تا مبادا موجب تحریک چشم شوند.

تهیه کرم دور چشم با روغن نارگیل

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های مراقبت از پوست دور چشم، “جوانسازی دور چشم” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…