نکات مهم مراقبت از پوست برای آقایان

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی از آقایان این تفکر اشتباه را دارند که مراقبت از پوست و رسیدگی به آن، فقط مخصوص خانم‌هاست. برای این که بیش‌تر با نکات مراقبت از پوست آقایان آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.
مراقبت از پوست

برخی از آقایان به مراقبت از پوست خود توجه نمی‎کنند. لازم است این افراد بدانند که مراقبت از پوست؛ به معنی انجام دادن کارهای خاص و پیچیده‌ای نیست. برای داشتن یک پوست بدون جوش، لک و چین و چروک فقط کافی است چند نکته کوچک را رعایت کنند تا در دراز مدت نتایج خوب آن را ببینند. در این مقاله مجله دلتا به طور خاص مراقبت از پوست برای آقایان بررسی شده است. با ما همراه باشید.

جوانسازی پوست

رسیدگی به ظاهر و سلامت پوست افزون بر کمک به جلوگیری از پیری زودرس باعث بهبود روحیه هم می‌شود. طبق گفته‌ی دکتر «ویلیام کوان»، متخصص پوست در کالیفرنیا، ۳ گام مهم برای شروع مراقبت از پوست برای آقایان وجود دارد که افراد معمولا آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

۱. تمیز کردن پوست

نکته‌ای که برخی از آقایان رعایت می‌کنند این است که هر روز صبح صورت خود را نمی‌شویند! درست است که شستن بیش از حد، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد؛ اما رعایت این نکته زمانی جواب می‌دهد که هر شب صورت خود را بشوییم. تمیز کردن پوست شب‌ها قبل از خواب به‌منظور مراقبت از پوست برای آقایان بسیار مهم است؛ چرا که نباید اجازه دهیم آلودگی و کثیفی در طول شب جذب منافذ پوست شود.

دکتر کوان توصیه می‌کند برای کاهش چربی سطح پوست، قبل از اصلاح صورت از شوینده‌های فومی ملایم استفاده کنید. همچنین در صورتی که پوست حساسی ندارید، می‌توانید گاهی اوقات با استفاده از شوینده‌ صورت لایه‌بردار، اصلاحی بهتر و فوق‌العاده تمیز را تجربه کنید.

شفاف سازی پوست آقایان

نکته: در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید صبح‌ها برای تمیز کردن پوست خود از حوله داغ استفاده و بعد با آب سرد پوستتان را تازه کنید.

۲. ترمیم کردن پوست

پوست ما به دلیل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد، در طول زمان در معرض آسیب قرار دارد. استرس اکسیداتیو به زبان ساده واکنش منفی بدن ما به عوامل مخربی است که برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

  • آلودگی هوا
  • دود سیگار
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • اشعه فرابنفش

راهنمای مراقبت از پوست آقایان

سرم‌های آنتی‌اکسیدان مثل سرم ویتامین C، برای کاهش این آسیب‌ها بسیار مناسب است و استفاده از آن باید صبح‌ها به عنوان یک نرم‌کننده در برنامه روزانه شما قرار بگیرد. در صورتی که صبح‌ها صورت خود را اصلاح می‌کنید، بعد از اصلاح صورت از سرم استفاده کنید.

نکته: آقایان بالای ۳۰ سال بهتر است قبل از خواب از یک کرم حاوی رتینول استفاده کنند. رتینول به رفع چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند.

۳. مرطوب کردن و محافظت از پوست

صبح‌ها در کنار سرم آنتی‌اکسیدان از کرم مرطوب‌کننده‌ای که حداقل SPF ۳۰ داشته باشد هم استفاده کنید. کرم ضدآفتاب فقط برای ساحل یا ورزش‌های بیرون از سالن نیست. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در طول روز هنگامی که در خیابان قدیم می‌زنید یا در تراس خانه استراحت می‌کنید، چین و چرک صورت را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به پوست می‌شود. اما برای شب باید از یک مرطوب‌کننده‌  سبک و بدون ضدآفتاب استفاده کنید.

مرطوب کننده آقایان

نکته: در صورتی که پوست خشکی ندارید، نیاز نیست شب‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. کرم مرطوب‌کننده مثل نوشیدن آب قرار است که تشنگی پوست را برطرف کند، پس اگر پوست شما شب‌ها تشنه نیست از آن استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های نرم کردن پوست دست، “نرم شدن پوست دست” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…