چگونه اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید اتاق خواب شما از آن‌چه هست بزرگتر به نظر برسد، کافیست به چند نکته ساده در دکوراسیون اتاق دقت کنید. در این مطلب مهم‌ترین ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب را بخوانید.
بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما کوچک است و دغدغه بزرگتر نشان دادن اتاق خواب خود را دارید، باید به شما بگوییم با به‌کار‌گیری ۶ ترفند تزییناتی که در این مطلب مجله دلتا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، می‌توانید به راحتی اتاق خواب‌های خانه خود را بزرگتر جلوه دهید. چه به تازگی به خانه جدیدتان اسباب‌کشی کرده باشید و چه بخواهید اتاق خواب‌های خانه فعلی خود را طراحی مجدد کنید، همیشه تغییر اتاق‌های کوچک کار چالش‌برانگیزی است. با ما همراه باشید تا به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

اصول چیدمان اتاق خواب

۱. انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سایر وسایل

یکی از نکات مهم در تزئین و طراحی اتاق خواب، انتخاب رنگ دیوار‌ها در مقابل رنگ سایر وسایلی است که در اتاق استفاده می‌شود. توصیه کارشناسان طراحی داخلی برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب این است که رنگ دیوارها، سقف و در و پنجره روشن باشد و رنگ بقیه وسایلی که در آن چیده می‌شود تنوع داشته باشد تا از شدت مینمالیستی سبک کاسته شود.

۲. هماهنگی بین رنگ ها

رعایت هماهنگی رنگ وسایلی که در اتاق استفاده شده نیز نکته مهمی است که می‌تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کمک کند. قالیچه، مبلمان، آثار هنری و اقلام تزیینی دیگر باید سایه‌روشن‌های متفاوت داشته باشند تا چشم به سمتشان کشیده شود.
روری، کارشناس طراحی داخلی، می‌گوید: «اگر اتاق خواب به خوبی تزیین شده باشد، این وسایل اتاق هستند که توجه را جلب می‌کنند نه کوچکی آن.»

برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب چه کنیم؟

۳. استفاده از تخت پایه بلند برای ایجاد کردن فضای اضافی

اگر تختان را عوض کنید و یک تخت پایه‌بلند خریداری کنید، می‌توانید از فضای زیر آن برای نگهداری ملحفه‌ها و لباس‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود زمین اتاق خواب نیز کمتر تحت اشغال وسایل به نظر برسد.
این را هم در نظر بگیرید که تخت‌های حجیم برای اتاق‌های کوچک اصلا مناسب نیستند.

۴. استفاده از فرش کاملا تخت

داشتن یک قالیچه در اتاق خواب همیشه گزینه بسیار مناسبی برای تزیین است. قالیچه در روز‌های سرد زمستان به اتاق خواب گرما می‌بخشد و اتاق خواب را زیبا می‌کند. از همه انواع قالیچه‌ها بهتر، همان نوع بسیار تخت آن است که با رنگ سفید دیوار‌های اتاق خواب همخوانی دارد و آنقدر‌ها حجیم نیست که باعث شود سایر وسایل اتاق به چشم نیاید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

۵. آثار هنری در اتاق خواب

برای آن که به اتاق چهره‌ای ملایم‌تر ببخشید، یک اثر هنری برای مثال یک تابلو را جایگزین تاج بلند تخت بکنید. این ترفند ساده باعث می‌شود آثار هنری توجه را به خود جلب کنند و سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

رنگ مناسب اتاق خواب کوچک

۶. آینه در مقابل منبع نور

یک روش منحصر‌به‌فرد دیگر برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب این است که یک آینه بزرگ را در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور را بازتاباند.
روری می‌گوید: «بهترین کار این است که یک آینه قدی را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید.» این کار باعث می‌شود اتاق دو‌ برابر بزرگتر به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب، “نورپردازی اتاق خواب با ایده هایی خلاقانه” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. مسعود

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…