نحوه دریافت برگ سبز المثنی

۴
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ثبت درخواست به منظور دریافت برگ سبز المثنی نیاز به مراجعه به پلیس و اعلام مفقود شدن سند خودرو نیست؛ می‌توان مستقیما با مراجعه به مرکز تعویض پلاک، نسبت به دریافت آن اقدام کرد.
دریافت المثنی برگ سبز

برگ سبز یا سند مالکیت خودرو، یکی از مهمترین مدارک خودرو بوده که مالک خودرو باید در اختیار داشته باشد. البته همراه داشتن برگ سبز خودرو در حین رانندگی الزامی نیست. برگ سبز خودرو فقط در مواردی همچون ثبت پلاک، تعویض پلاک و یا نقل و انتقال مالکیت خودرو کاربرد دارد و لازم است تا آن را در جایی امن نگهداری کنیم. با این حال ممکن است بنا به دلایلی، این برگ مفقود شود که در صورت چنین اتفاقی، باید سریعا نسبت به دریافت آن اقدام کرد. با ما در مجله دلتا  همراه باشید تا مدارک مورد نیاز و نحوه دریافت برگ سبز المثنی  را توضیح دهیم.

دریافت برگ سبز المثنی

برای ثبت درخواست به منظور دریافت برگ سبز المثنی نیاز به مراجعه به پلیس و اعلام مفقود شدن سند خودرو نیست. می‌توان مستقیما با مراجعه به مرکز تعویض پلاک، نسبت به دریافت آن اقدام کرد. هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک، لازم است که یک سری مدارک را همراه خود داشته باشید .
آنچه باید مورد توجه قرار گیرد  این است که برای دریافت برگ سبز المثنی ، نیاز است که حتما یک نوبت آگهی مفقود شدن برگ سبز را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسانید. پس از گذشت ده روز از تاریخ چاپ آگهی، با در دست داشتن روزنامه مربوطه و آگهی مفقودشدن آن ، می‎توانید به مرکز تعویض پلاک مراجعه و سپس با ارائه سایر مدارک، برگ سبز المثنی را درخواست کنید.
علاوه بر این باید به یاد داشته باشید که کلیه هزینه های مربوط به صدور المثنی برگ سبز و ارسال آن از طریق پست به آدرس درخواست کننده، به عهده متقاضی بوده و باید تمام این هزینه ها، توسط وی در هنگام ارائه درخواست، پرداخت شود.

المثنی برگ سبز

مدارک دریافت برگ سبز

برای دریافت برگ سبز المثنی خودرو مدارک زیر لازم است.

• چاپ یک نوبت آگهی مفقودی برگ سبز در روزنامه کثیر الانتشار و گذشت حداقل ده روز از زمان انتشار آگهی
• اصل و کپی مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه)
• کارت خودرو
• سند فروش کارخانه
• حضور مالک یا داشتن وکالت نامه محضری از طرف مالک
• برگ عدم خلافی
• همراه داشتن مدرکی دال بر محل سکونت مالک خودرو
• پرداخت هزینه های جاری برای صدور و ارسال برگ سبز به آدرس مالک
پس از ثبت درخواست خود می‌توانید از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی، نسبت به زمان دریافت برگ سبز المثنی خودروی خود، پیگیری های لازم را به عمل آورید و از این طریق از زمان صدور و ارسال آن آگاه شوید. معمولا بین دو تا سه هفته زمان می‎برد تا برگ سبز صادر و از طریق پست به آدرس متقاضی ارسال شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر مراحا ترخیص خودرو از پارکینگ “در صورت حمل خودرو به پارکینگ چه باید کرد؟” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. نیما

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    شاید بدرد یک نفر بخوره من هم برگ سبز و هم سند کمپانی رو گم کرده بودم ، مراحلش اینه :

    اول : در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار آگهی کنید ، نیازمندی های همشهری یک ستون مفقودی داره قیمتش هم مناسبه ، در آگهی حتماً در کنار نام بردن از مدارکی که گم کردید ، شماره پلاک ، شماره شاسی ، شماره موتور و رنگ خودرو هم باشه ، فردای روزی که آگهی کردید به تعداد مدارکی که گم کردید روزنامه بخرید و دور آگهیتون رو خط بکشیده باشید.

    دوم : برای دریافت سند کمپانی ، ده روز بعد از انتشار آگهی در تهران به نمایندگی ایران خودرو ۵۰۶۲ مراجعه کنید ، هیچ نمایندگی دیگه ای سند کمپانی نمی ده بیخودی نگردید ، کارت ماشین ، کارت ملی و خود ماشین باید باشه ، ممکنه اگر کارت رو نداشته باشید وکالت از مالک قبلی لازم باشه ، بالاخره باید یه چیزی همراهتون باشه که بتونید ثابت کنید این ماشینی که برای اون سند المثنی کمپانی درخواست می کنید ، الان مال شماست (قبلش زنگ بزنید سوال کنید)

    آدرس نمایندگی ۵۰۶۲ اینه : استان تهران – شهر تهران-کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج – تلفن : ۴۴۹۸۸۶۵۰ ۰۲۱ با نشان برید که مسیر رو گم نکنید حواستون باشه که نمایندگی از ساعت ۸ تا ۴:۳۰ بازه و روزهای پنجشنبه تا ۱ بیشتر نیستند.

    سوم : وقتی رفتید نمایندگی چون اجازه نمی دن ماشین رو ببرید تو سعی کنید نزدیک در ورودی پارک کنید که بعدا مجبور نشید ماشین رو برای بازدید بیارید جلوی در چون کنار گذر اتوبانه خیلی خطرناکه ! پارک که کردید ، برید تو نمایندگی ، یک فرم بهتون می دن که پر می کنید از روزنامه و کارت ملی اسکن می گیرند و کارت ماشین رو هم ازتون می گیرند یک شماره تماس ازتون می گیرند و ماشین رو بازدید می کنند از شماره شاسی و شماره موتور و زیر صندلی عقب که زیرش یک کد نوشته شده عکس می گیرند و میگن تشریف ببرید ۴ بعدازظهر بیایید. اگر مسئله ای نباشه ۴ تا ۴:۳۰ همون روز یا تا ساعت ۱ روزهای پنجشنبه سندتون آماده میشه ، کارت ماشین رو به سند المثنی کمپانی منگنه شده بهتون تحویل می دن و یادتون باشه که المثنی هم همیشه به نام مالک اوله ، یعنی ماشین ۱۰ دست هم که بگرده سند کمپانی باز به نام مالک اوله و تغییر نمی کنه ، ولی مدرک مهمیه حتما باید داشته باشید ، نگید چون توی سند کمپانی اسم من نیومده نمی رم دنبالش و …

    چهارم : برای گرفتن برگ سبز که سند اصلی ماشینه ، حتما باید از یکی از مراکز تعویض پلاک بصورت اینترنتی نوبت بگیرید ، وارد سایت نوبت دهی nobatdehi.epolice.ir می شید ، ثبت نام می کنید ، نوع خدمت درخواستی رو سندالمثنی یا هر چیز دیگه ای که گم کردید انتخاب کنید و نزدیک ترین محل به خونتون رو انتخاب می کنید ، یه sms براتون می یاد که توش تاریخ و ساعت و شماره پیگیری و … هست.

    پنجم : روزی که می رید مرکز تعویض پلاک سعی کنید یکم زودتر از وقتی که بهتون دادند اونجا باشید ، شماره ماشینو می زنند توی سیستم ۲ تا برگه بهتون می دن ، یکیش برگه بازدیده یکی برگه ی مربوط به سالن و غرفه ای که باید بهش مراجعه کنید ، اول ماشینتونو بازدید می کنند اگر مشکلی نبود یه هلوگرام روی برگتون می زنند و امضاش می کنند بعد می گن پارک کن برو سالن مربوطه چون شما فک پلاک ندارید اومدید المثنی بگیرید . مدارکی که برای برگه سبز گم شده لازم دارند ایناست : روزنامه که باید دور آگهیتون رو خط کشیده باشید ، کارت ملی ، بیمه ، تأئیده آدرس پستی ، فیش گاز یا برق ، اگر سه مورد آخر رو نداشتید باید از کافی نت داخل مجموعه کمک بگیرید کد ملی رو می دید بهتون برگ تأئید نشانی پستی می دن ، بعد شناسه پرداخت و شناسه قبض گاز یا برقتون رو می دید بهتون فیش برق می دن و همه رو مهر می زنند.

    پ.ن : از من خلافی نخواستند ولی پرداخت کرده بودم (ضرر نداره اگر داشته باشید)
    پ.ن : عوارض شهرداری هم نخواستند (من پرداخت نکرده بودم)

    ششم : یه سری هزینه ها هم داره که بعضی ها رو مسئول باجه ازتون می گیره ولی ممکنه یه فیشی هم بدن که خودتون باید برید با دستگاه پوز پرداخت کنید ، کنار پوز بارکدخوان داره ولی معمولاً کار نمی کنه ، زیر بارکد یه شماره ریز نوشته اون رو به عنوان شناسه وارد کنید قبول می کنه.

    هفتم : بعد کل مدارک رو منظم بچینید روی هم و ببرید باجه ی مربوطه ، منظم باشید چون اصلا اعصاب ندارند ، مدارک رو اسکن می کنند ، کارت ملی و بیمه رو می گیرند ، سند رو صادر می کنند روش هلوگرام می زنند ، بعد همه رو می ذارن توی پوشه می گن برو پیش افسر مهر و امضاشو بزنه ، بعدش مجددا بر می گردید باجه ی مربوطه تیکت نهایی صادر می شه ، کارت ملی و بیمه و سند جدید رو بهتون تحویل می دن و میگن به سلامت.

    هشتم : قبل از اینکه برید پیش افسر کل مشخصات سند رو دقیقا چک کنید که چیزی رو اشتباه ننوشته باشند مخصوصا آدرس ، شماره شاسی ، شماره موتور و …

    نهم : اونجا شلوغه استرس نداشته باشید ، عصبانی هم نشید ، خیلی مرتب باشید وگرنه کار خودتون عقب می افته

    دهم : بعدشم دیگه قول بدید مراقب باشید مدارکتون رو گم نکنید چون پروسه دریافتش وقت گیره

    پاسخ

  2. مهیار

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    با سلام قبول هرگونه مسئولیت در قبال کشف فساد احتمالی الزامی است یا خیر ؟ فساد احتمالی یعنی چی ؟

    پاسخ

  3. مهیار

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۲۸ ب٫ظ

    سلام قبول هرگونه مسئولیت در قبال کشف فساد احتمالی الزامی است یا خیر اگر الزامی است فساد احتمالی چیست؟

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …