قیمت خرید خانه های ارزان و گران ‌در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت خرید خانه و آپارتمان در تهران طی زمستان سال ۹۶ در مقایسه با زمستان سال ۹۵ ، ۳۳.۲ درصد افزایش داشته است . این در حالی است که متوسط اجاره بها به اضافه سه درصد پیش پرداخت برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای آپارتمان ، ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

قیمت خرید خانه

مرکز آمار ایران با اعلام این خبرهمچنین ، ارزان ترین آپارتمان فروخته شده درتهران را هر متر۵۱۵ هزار تومان و گران ترین آپارتمان فروخته شده  در تهران را هر متر ۳۷ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان اعلام کرده است .بر اساس این آمار ،به این ترتیب متوسط قیمت خرید خانه و آپارتمان درکلانشهرتهران برابر۵ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان بوده است.

در باره ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه بیشتر بخوانید:

برای خرید آپارتمان ارزان در تهران به کدام منطقه برویم ؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین حاکی است ، متوسط قیمت هرمترمربع زمین یا ملک مسکونی کلنگی که در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران معامله شده است ۵ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۷۶ مترمربع بوده است. این مبلغ در مقایسه با زمستان سال ۹۶،۱۳.۶ درصد و زمستان سال ۹۵،٣٣.۵ درصد افزایش داشته است.

بنا بر اعلام سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک ومستغلات کشور، بنگاه‌های معاملات ملکی موظفند مشخصات کلیه معاملات خرید

و فروش املاک را که سند آن ‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال می یابد دراین سامانه ثبت کنند.

باید توجه داشت ‌که کاهش یا افزایش میزان معاملات خانه و آپارتمان در مناطق شهرتهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت خرید خانه و آپارتمان درکلانشهر تهران خواهد شد.

طی دو هفته گذشته عرضه و تقاضا در بازار مسکن کمی تکان خورده است. مردم سعی دارند تا قبل از اینکه مسکن بیش از این‌ها گران شود، خانه بخرند.

از سوی دیگر،حسام عقبایی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در باره افزایش قیمت خرید خانه و آپارتمان می‌گوید:« قیمت خرید خانه و آپارتمان در بهمن و اسفند پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است. اما افزایش رسمی قیمت ها را پس از خروج آمریکا از برجام تایید نمی‌کنم،‌ معتقدم افزایشی صورت نگرفته و اگر چنین افزایشی باشد، افزایش قیمت اعلامی است و تحقق یافته نیست؛ به این معنا

که فروشندگان نمی‌توانند با اعمال افزایش قیمت اقدام به فروش کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…