فندق و هزار خاصیت درمانی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تحقیقات نشان داده است که فندق به‌عنوان یک مکمل غذایی به بهبود وضعیت سلامت مغز کمک می‌کند و برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نیز مفید است.
فواید فندق

فندق، یکی از آجیل‌هاست که طعم بسیار دلچسبی دارد و در تهیه انواع شیرینی و برای پخت‌و‌پز از آن استفاده می‌شود. با این حال، بیشتر افراد چندان از فواید فندق برای سلامتی آگاهی ندارند. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین خواص فندق را شرح می‌دهیم. با مجله دلتا همراه باشید.

کمک به پیشگیری از سرطان

فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E است. صد گرم فندق حاوی ۱۵.۰۳ میلی گرم یا ۱۰۰ درصد ارزش توصیه شده روزانه ویتامین E است. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین E علیه سرطان سینه، پروستات و کولون، فعالیت ضد آنتی‌اکسیدانی و درمانی دارد. همچنین فندق مقدار قابل توجهی منگنز دارد. تحقیقات نشان داده است ترکیب‌های منگنز در بدن در برابر سلول‌های سرطانی و تومورها فعال‌ترند .

خواص فندق

ساخت عضلات

یکی دیگر از فواید فندق کمک به افزایش قدرت عضلانی افراد است. صد گرم فندق حاوی ۲۰ گرم پروتئین است. افرادی که عضلات بیشتری دارند، با توجه به افزایش متابولیسم، حتی در حالت استراحت کالری بیشتری مصرف می‌کنند. محتوای منیزیم نیز نقشی مهم در تنظیم میزان کلسیم دریافتی بدن ایفا می‌کند. این ماده می‌تواند به جلوگیری از تنش عضلانی، درد، اسپاسم، گرفتگی و خستگی کمک کند.

مبارزه با چاقی

محتوای پروتئین در فندق می‌تواند به شما در افزایش توده عضلانی کمک کند که این مورد سبب می‌شود سوخت و ساز بدن افزایش یابد. محققان بین مصرف فندق و شاخص توده بدنی و نسبت بین قد و وزن، رابطه‌ای پیدا کرده‌اند. تحقیقات نشان داده است کسانی که روزانه از این آجیل مصرف می‌کنند، اندام متناسب‌تری دارند.

فواید فندق برای لاغری

تقویت و سلامت قلب

یکی از مهم‌ترین فواید فندق کمک به سلامت قلب است. به گفته محققان، فندق مواد مغذی شامل چربی، فیبر، پتاسیم، فولات و ویتامین E را به بدن شما اضافه می‎کند. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است که مصرف مداوم آن، با افزایش چربی سالم، پلاسمای سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مردان بالغ که مشخصات کلسترول خون بالا دارند، در ارتباط است .

کمک به مدیریت دیابت

فندق یک منبع غنی از اسید اولئیک است. تحقیقاتی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که اسید اولئیک در جلوگیری از تولید انسولین از TNF-alpha سیتوکین التهابی برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند، موثر است.

خواص فندق برای کودکان

فندق؛ سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ها مواد شیمیایی مضر را در بدن به نام رادیکال‌های آزاد خنثی میکنند. رادیکال‌های آزاد میتوانند به ساختار سلولی و حتی DNA آسیب برسانند. فندق‌ها مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان به نام پروآنتوسیانیدین (PAC)دارند که بخشی از خانواده پلی‌فنل‌ها محسوب میشوند.

محتوای اسید اولئیک در فندق می‌تواند از غشاهای سلولی در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. اسیدهای چرب جزء اصلی ساختمان غشاهای سلولی به شمار میروند. رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد استرس اکسیداتیو بالا در اسیدهای چرب میشوند که ممکن است برای پروتئین‌ها و DNA در بدن مضر باشند.

خواص مغزها

کمک به بهبود حافظه

از دیگر فواید فندق می‌توان به بهبود حافظه و آرامش‌بخشی آن اشاره کرد. همچنین فندق برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، بسیار مفید است. در مطالعه  روی حیوانات، حافظه موش‌ها در اثر مصرف فندق بهتر شد، اضطراب کاهش یافت و عفونت سبک نیز ناپدید شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص روغن فندق، “۸ خاصیت شگفت‌انگیز روغن فندق” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…