نکاتی مهم برای خرید کابینت آشپزخانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت‌ها انواع و جنس‌های مختلفی دارند و نقشی اساسی در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کنند. مهم‌ترین نکات برای خرید کابینت را در این مطلب بخوانید.
نکات خرید کابینت

ممکن است به تازگی خانه‌ای خریداری کرده و به دنبال خرید وسایل از جمله کابینت باشید و یا بخواهید دستی به سر و روی آشپزخانه قدیمی خود بکشید و آن را نونوار کنید. کابینت اگر درست انتخاب شود، می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را متحول کند؛ اما خرید کابینت نیازمند دانستن نکاتی خاص است که ما در این مطلب مجله دلتا شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد. پس برای این که بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید، مهم‌ترین نکات خرید کابینت آشپزخانه را بخوانید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

بودجه خرید

کابینت جزء وسایل ضروری آشپزخانه است و هزینه نسبتا زیادی به آن تعلق می‌گیرد؛ پس باید در هنگام خرید کابینت آشپزخانه دقت لازم را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات نیز انتخاب بودجه مورد نیاز برای خرید کابینت است. بهتر است قبل از هر چیز میزان بودجه را تعیین کنید و به شما پیشنهاد می‌دهیم در این باره احتیاط نکنید؛ زیرا یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که اگر کیفیت بالایی داشته باشد سالیان سال قابل استفاده است.

انتخاب رنگ کابینت

کیفیت کابینت

یکی از مهم‌ترین نکات خرید کابینت توجه به کیفیت آن است. البته قطعا اهمیت کیفیت کابینت یک موضوع شفاف برای همه است؛ اما بگذارید کمی این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. قبل از هر چیز بهتر است به این سوال پاسخ دهید که برای چه مدت می‌خواهید در خانه فعلی زندگی کنید؟ آیا خانه متعلق به خودتان است و یا مستاجر هستید؟! قطعا این موضوع می‌تواند یک عامل مهم در خرید کابینت باشد؛ زیرا اگر قرار است برای مدت زمان کوتاهی در خانه زندگی کنید نوع و کیفیت کابینت می‌تواند متوسط رو به پایین باشد؛ اما اگر قرار است یک خانه رویایی برای خود دست و پا کنید، بهتر است هنگام خرید بهترین نوع و کیفیت را انتخاب کنید تا بتوانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

انواع کابینت آشپزخانه

جنس کابینت و راحت باز و بسته شدن در کابینت جزء مهم‌ترین نکات خرید کابینت است که انتخاب باید به آن توجه کنید.

مدل کابینت

وقتی به دنبال خرید کابینت هستید، قطعا برخی از مدل‌ها بیشتر از بقیه چشمگیرند و با توجه به این موضوع اگر بتوانید در کنار در نظر گرفتن دو فاکتور قبلی، مدل زیبایی نیز انتخاب کنید، فضای آشپزخانه تبدیل به یک فضای دلنشین می‌شود که دوست دارید وقت زیادی را در آن محل بگذرانید. معمولا کابینت‌ها کاملا چوبی هستند که بر روی برخی از مدل‌های کلاسیک آن کنده کاری‌هایی تزیینی کار شده است و یا با فلز و فایبرگلاس طراحی شده است که کمی استایل مدرن‌تر دارند.

دکوراسیون آشپزخانه

اندازه‌گیری فضا

یکی دیگر از نکات خرید کابینت اندازه‌گیری فضای مورد نظر است. تعیین اندازه فضا به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید آسان‌تر کابینت، میزان بودجه را نیز به راحتی تعیین کنید. شما با اندازه‌گیری می‌توانید تعداد حدودی کابینت مورد نظر را تخمین بزنید و از این رو در تعیین بودجه دستتان آزادتر است و از طرفی می‌‌توانید از مدل‌های مختلف کابینت نیز استفاده کنید.

نکات خرید کابینت مدرن

امکانات کابینت

برخی از کابینت‌ها علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، فضای درونی کار شده‌ای نیز دارند. به طور مثال فضای داخلی کابینت طوری سازماندهی شده است که می‌توان فنجان‌ها، بشقاب‌ها و چند وسیله دیگر را با یکدیگر کنار هم قرار داد. در نتیجه هنگام خرید کابینت حتما از فروشنده بخواهید امکانات مربوط به آن که می‌توان طراحی کرد را نیز به شما نشان دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب جدیدترین مدل کابینت

به عنوان آخرین سخن درباره نکات خرید کابینت آشپزخانه به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید هر گونه وسیله‌ای راهنمای کامل درباره آن را بخوانید تا بتوانید خریدی راحت و آسوده را تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با رنگ‌های مناسب کابینت، “انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…