حال و هوای این روزهای بازار اجاره خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار اجاره خانه و آپارتمان درحالی که به آخرین ماه  فصل بهار نزدیک می شویم نشان دهنده این است که تقاضایی پر شور برای اجاره آپارتمان های مسکونی دست‌ کم دراین بازه زمانی وجود ندارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازروزنامه دنیای اقتصاد، هم‌اکنون بازار اجاره خانه و آپارتمان شور و حال خاصی ندارد و از حضور  بسیار  زیاد متقاضیان اجاره،خالی است .

بازار اجاره خانه

کارشناسان و فعالان بازار مسکن ، ضمن آنکه پیش‌بینی می کنند که بازار اجاره در ماه های پیش رونیز چندان التهاب نداشته باشد ، میزان

افزایش منطقی اجاره ‌بها درسال ۹۷ را در حدود نرخ تورم عمومی یا اندکی بیش از این میزان اعلام می‌کنند ومی گویند:بازار بیش از این،کشش افزایش اجاره‌ بها ندارد و افزایش غیرمنطقی اجاره بها باعث می شود واحدهای اجاره ای روی دست موجران باقی بماند.

در این باره بیشتر بخوانید:

رکود تورمی با افزایش وام مسکن باز می گردد؟

امسال با فرا رسیدن زمان سررسید دریافت وام صندوق پس اندازیکم برای متقاضیان خانه ‌اولی،بخشی از آپارتمان های خریداری شده این دسته از متقاضیان به بازار اجاره عرضه می‌شود؛چرا که برخی از خانه ‌اولی‌ها برای پوشش بخشی ازهزینه خرید آپارتمان مورد نظرشان دستکم آپارتمان های خود را برای مدت زمانی محدود اجاره می دهند.

 این موضوع باعث می‌شود افزون برآنکه مستاجران به آپارتمان های اجاره ای بیشتری دسترسی دسترسی می یابند درعین حال میزان آپارتمان های اجاره ای با شرایط رهن کامل نیزافزایش یابد.

 گزارش ها حاکی است،بازار اجاره خانه و آپارتمان دو سال پیش در پی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی با کمبود آپارتمان های رهن کامل روبه رو شد که پارسال  و همچنین امسال به سبب اینکه خانه اولی ها بخشی از خانه و آپارتمان های خریداری شده را به صورت رهن کامل به بازاراجاره عرضه می کنند،بازار اجاره از بابت وجود آپارتمان های رهن کامل درمقایسه بادوسال پیش بهبود می یابد.هرچند

هنوزهم  آپارتمان هایی با شرایط پرداخت (رهن و اجاره ماهانه) همچنان چندین برابر واحد های مسکونی با شرایط رهن کامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…