دیدنی‌های ایران ؛ عجیب اما واقعی

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران از معدود کشورهایی است که به دلیل اقلیم آب و هوایی متنوع و خاص خود می‌تواند جاذبه‌های گردشگری مختلف و عجیب دنیا را درون مرزهای خود داشته باشد.
جاذبه های گردشگری عجیب دیدنی‌های ایران ؛ عجیب اما واقعی

جاذبه‌های گردشگری فراوانی در دنیا وجود دارند که شاید هیچ‌گاه فرصت نشود تا آن‌ها را از نزدیک ببینید، اما خوشبختانه کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص، جاذبه های گردشگری عجیب را درون مرزهای خود جای داده است. مجله دلتا به معرفی چند مورد از جاذبه‌های گردشگری عجیب و مشابه ایران و جهان پرداخته است. با ما همراه باشید.

تنگه شیرز در لرستان

در قلب زاگراس و در لرستان تنگه‌ای با نام شیرز قرار دارد. این تنگه با فرسایش سنگ‌های رسوبی متعلق به دوران سوم زمین شناسی ایجاد شده است. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این صخره‌ها که موجب پیدایش چنین شاهکاری در طبیعت شده این است که این صخره‌ها بسیار انعطاف پذیر بوده و با آب رودخانه یا باران تغییر شکل می‌دهند. این تنگه شباهت عجیبی به دره پادشاهان استرالیا که ارتفاع دیواره‌های آن به ۳۰۰ متر می‌رسد، دارد.
تنگه شیرز

کوه های مریخی چابهار 

کوه‌های مریخی چابهار که به آن‌ها کوه‌های مینیاتوری نیز می‌گویند در مسیر چابهار گواتر قرار دارد. بافت کوه‌های مینیاتوری که قدمت آن‌ها به دوره سوم زمین‌‌شناسی، یعنی به ۵- ۴ میلیون سال پیش بازمی‌گردد، از جنس ماسه سنگ و مارن است و برخلاف سطح قرمزرنگ مریخ، رنگ این کوه‌ها خاکستری روشن است. مشابه این کوه‌های اصطلاحا مریخی در صحرای آتاکاما شیلی نیز وجود دارد.

کوه های مریخی

بندر تنگ چابهار 

بندر تنگ در کنارک چابهار، روستایی در ساحل عمان است که سواحل فوق العاده‌ای دارد. جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیری در سواحل شنی و صخره‌ای این بندر وجود دارد که تلاقی صحرا و دریا یکی از ‌آن‌ها و از بهترین مناظری است که عکاسان بسیاری را به سمت خود کشانده است. شبیه‌ترین منظره به ساحل تنگ چابهار را می‌توانید در سواحل نامیبیا در جنوب غربی آفریقا ببینید.

بندر تنگ چابهار  جاذبه های گردشگری عجیب

دودکش جن زنجان 

دودکش جن ماهنشان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری زنجان قرار دارد. به دودکش جن، هودو نیز می‌گویند. هودو، سنگی‌ست که به دلیل فرسایش، شکلی مناره مانند پیدا کرده است. روی نوک این مناره سنگ دیگری شبیه کلاهک قارچ قرار دارد. در گذشته ساخت این دودکش را به دیو و جن نسبت می‌دادند و در بین مردم محلی اینطور معروف بوده که جن‌ها بر بالای این مناره می‌نشینند. هودو ها در سراسر جهان وجود دارند که یک نمونه از آن در برایس کانیون آمریکاست.

دودکش جن زنجان جاذبه های گردشگری عجیب

تالاب صورتی لیپار چابهار 

تالاب لیپار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری عجیب ایران است که در کرانه دریای عمان قرار دارد. رنگ صورتی دریاچه به دلیل وجود پلانکتون ها و وفور مواد آلی و معدنی در آن است. مشابه این دریاچه در استرالیا وجود دارد. دریاچه هیلر استرالیا نیز به رنگ صورتی است.

تالاب لیپار جاذبه های گردشگری عجیب

کوه‌های آلاداغ لار

هنگام گذر از بزرگراه زنجان_تبریز، کوه‌های رنگارنگی نظر شما را جلب خواهد کرد. کوه‌های آلاداغ‌لار به سبب رنگی بودنشان به ویژه رنگ مسی و زرد در شرایط نور مناسب و هوای گرم سوژه مناسبی برای عکاسان طبیعت به شمار می رود. انعکاس کوه‌های رنگی در آبراهه‌های جاری این کوه یکی از شگفت‌انگیزترین تصاویر طبیعت را نشان می‌دهد. این کوه‌ها شباهت بسیاری به کوه‌های رنگین‌کمان پرو دارد.

کوههای آلاداغ لار جاذبه های گردشگری عجیب

 

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی با جاذبه های گردشگری عجیب در ایران “ریگ جن؛ زمزمه مرگ در دل کویر” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۶ تیر ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

    دیدنی وجالب

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…