نورپردازی اتاق خواب با ایده هایی خلاقانه

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتاق خواب، مکانی خلوت برای آرامش و خواب است و نورپردازی این فضای خودمانی و شخصی اهمیت ویژه‌ای دارد.
نورپردازی اتاق خواب

یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن، نورپردازی آن است. برای انتخاب نور مناسب اتاق خواب، به کمی آگاهی از اصول اولیه هنر نورپردازی و ترکیب آن با طرح اتاق و رنگ‌های به‌کار رفته در اتاق نیاز داریم. در این مطلب مجله دلتا، شما را با ایده‌هایی خلاقانه برای نورپردازی اتاق خواب آشنا می‌کنیم که اجرای آن‌ها اتاق خواب شما را به فضایی رمانتیک و آرامش‌بخش تبدیل خواهد کرد.

نورپردازی اتاق خواب با ریسه

۱. ابعاد اتاق خواب

اولین و ضروری‌ترین نکته برای نورپردازی اتاق خواب ابعاد اتاق است. چرا‌غ‌ها و لوسترها باید متناسب با ابعاد اتاق و دکوراسیون آن انتخاب شود. چراغ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید تمام زوایای اتاق را به‌خوبی روشن کنند. حواستان باشد این موضوع به این معنی نیست که از چراغ‌های زیاد استفاده کنید یا طوری شود که بخش‌هایی از اتاق به‌شدت نورانی و بخش‌های دیگر تاریک شود.

۲. سبک روشنایی

نورپردازی اتاق خواب باید طوری انجام شود که دکوراسیون و ترکیب رنگی که در اتاق به‌کار برده‌اید، جلوه زیبایی پیدا کند. اگر اتاق جذابی دارید و وسایل شیکی در آن به‌کار برده‌اید، استفاده از یک لوستر آویز مجلل انتخاب خوبی است. برعکس برای فضاهایی که وسایل کمتری دارند، از چراغ‌های تزئینی داخل دیوار همراه با چراغ دیواری استفاده کنید. حتی می‌توانید از چراغ‌های دیواری با ظاهر سنتی برای تزیین اتاق‌های سرد و بی‌روح بهره ببرید.

نورپردازی مدرن

۳. نورپردازی اتاق خواب در سطوح مختلف

برای زیبا کردن و جلوه دادن به هر فضا و مکانی، باید از نورپردازی خاصی استفاده کرد. به‌عنوان مثال استفاده از تعداد زیادی لامپ هالوژن، هرگز نمی‌تواند جای یک چراغ مطالعه رومیزی را بگیرد. نورپردازی مدرن به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی از اتاق را که مهم‌تر به‌نظرتان می‌رسد، بیشتر نمایش دهید. این بخش می‌تواند یک شومینه جدید یا یک اثر هنری باشد. ترکیب سه نور در سه سطح مختلف با هم اتاق خواب‌تان را خیره‌کننده‌تر می‌کند.

۴. نورپردازی کنار تخت خواب

چراغ‌های کنار تختخواب در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. درگذشته نه‌چندان‌دور این چراغ‌ها به‌صورت چراغ‌های ساده رومیزی بودند؛ اما حالا چراغ‌های آویز و دیواری جای چراغ‌های رومیزی را گرفته است. این مدل چراغ‌های جدید و آویز، فضای روی میز کنار تخت و میزهای دیگر را اشغال نمی‌کند و می‌توانید از میز برای کارهای دیگری استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

۵. استفاده از دیمر

یکی از نورپردازی‌های منحصربه‌فرد که به اتاق خواب شما نور کاملا متفاوت و خاصی می‌دهد، تنظیم‌کننده نور یا دیمر است. با وجود یک دیمر می‌توانید با لمس یک صفحه یا فشار دادن یک کلید، به‌راحتی حالت‌های مختلف نورپردازی و شدت نور را در اتاق‌تان تنظیم کنید. با این حال اگر می‌خواهید به‌جای کتاب خواندن، مدیتیشن انجام دهید نیازی نیست که اتاق‌تان را عوض کنید. اگر نورپردازی در سطوح مختلف را اولین قدم برای نورپردازی درنظر بگیریم؛ استفاده از دیمر نوری در رده دوم ایجاد و برجسته کردن حالت‌های مختلف نور قرار می‌گیرد.

۶. دکوراسیون با وسایل نورپردازی

یکی‌دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از ما در انتخاب چراغ اتاق خواب‌مان، اهمیت به زیبایی‌ بیشتر از نیازمان است. درست است که یک لوستر خاص یا آباژور باید در فضای اتاق خواب‌ زیبا و جذاب به‌نظر برسد، اما آیا نور مناسب را برای اتاق فراهم می‌کند؟ به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما رسیدن به نور مناسب است؛ بنابراین نباید تزیین اتاق را به‌عنوان اولین هدف خود در نظر بگیرید.

نکات نورپردازی اتاق خواب

۷. دریای رنگ‌ها

رنگ آباژور یا چراغ آن می‌تواند در کمتر از یک دقیقه با تغییر در رنگ و سایه به‌طور کامل ظاهر اتاق را تغییر دهد. چراغ‌های گرم و تیره احساس آرامش و صمیمیت ایجاد می‌کنند و می‌توانند بعدازظهری پرشور برای شما بسازند. چراغ‌های روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و آن را جذاب‌تر می‌کنند. می‌توان از آباژور برای تغییر سبک یا حتی طرح رنگی یک اتاق خواب مدرن استفاده کرد. اگر پس‌زمینه‌های به‌کاررفته در اتاق خواب  خنثی است، یک تغییر ساده در آباژور می‌تواند رنگ کلی فضا را تغییر دهد.

انواع آباژور رومیزی

به‌یاد داشته باشید که دکوراسیون و نورپردازی اتاق خواب به‌‌وضوح نشان‌دهنده نوع شخصیت شماست . این یک راز ساده برای ایجاد بهترین نورپردازی اتاق خواب است! هنگامی که برای خرید چراغ اتاق خواب به فروشگاه می‌روید، آن را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب، “دکوراسیون اتاق خواب فانتزی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…