شهرهای توریستی ترکیه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترکیه با داشتن رتبه ششم گردشگری در دنیا، در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.
شهرهای توریستی ترکیه

ترکیه به لطف موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبایی که دارد، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. شهرهای توریست‌پذیر و زیبای ترکیه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد خود از مهم‌ترین گزینه‌های جذب گردشگر محسوب می‎شوند . در ادامه با مجله دلتا و معرفی شهرهای توریستی ترکیه همراه باشید.

آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه، اولین شهر در صدر فهرست شهرهای گردشگری ترکیه است. این شهر که در شمال غرب این کشور و در فاصله  ۲۰۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد، شاهراه ارتباطی و قطب تجاری کشور ترکیه با دیگر کشورها است. در کنار هتل‌های فوق‌‌العاده و رستوران‌های شیک، آنکارا با جاذبه‌های گردشگری قلعه‌ آنکارا، تئاتر رومی، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه و موزه‌ی تمدن‌های آناتولی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

آنکارا شهرهای توریستی ترکیه

آنتالیا

آنتالیا در غرب ترکیه، دومین شهر توریستی در فهرست شهرهای گردشگری این کشور است. مناظر سرسبز طبیعی و سواحل زیبا، رونق فراوانی به گردشگری این شهر داده است. به علاوه، بناهای تاریخی در بخش قدیمی و تماشائی این منطقه، قلعه‌ایچی و بافت خاص آن با خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ، بسیار جلب توجه می‌کند. تفریحات آبی مانند رفتینگ، قایق سواری و غواصی و کافه‌ها و رستوران‌های اطراف این منطقه آنتالیا را در اولویت‌های گردشگران در سفر به ترکیه قرار داده است.

آنتالیا شهرهای توریستی ترکیه

بودروم

بودروم یا شهر ساحل فیروزه‌ای از لحاظ میزان محبوبیت بین گردشگران سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. این شهر یکی از زیباترین مناطق در ساحل دریای اژه است و با سه اسکله مجلل و رستوران‌های درجه یک، ویلا های بسیار لوکس، فروشگاه‌های شیک و تعداد متعددی ساحل و بندرگاه، محلی محبوب گردشگران و ستاره‌های هالیوود است. قایق سواری روی آب‌های مدیترانه تا  قلعه سنت پیتر‏، موزه آثار باستانی زیر آب بودروم‏، آرامگاه هالیکارناسوس‏ و دروازه میندوس ‏‏‏‏‏‎سبب جذب بیشتر گردشگران به سوی این منطقه شده است.

ترکیه بودروم

استانبول

استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، به‌عنوان چهارمین شهر از ۵ شهر گردشگری ترکیه مورد توجه گردشگران دنیا است. بقایای طراحی‌های معماری‌ رومی و عثمانی برجای مانده از گذشته  به خوبی در این شهر زیبا مشاهده می‎شود. همچنین می‌توانید با سفر به استانبول از تنگه بسفر، موزه ایاصوفیه، قصر توپکاپی، کاخ دلما باغچه و مسجد سلطان دیدن کنید.

 ترکیه استانبول

سیده

سیده به عنوان یک شبه جزیره کوچک، پنجمین شهر پرطرفدار ترکیه است. این شهر تاریخی با وجود ساحل شنی سفید و بندرگاه زیبایی که دارد، تفریحات مدرن و کلاسیکی را برای گردشگران فراهم کرده است. با اقامت در این شهر زیبا می‌توانید از جذابیت‌های طبیعی آن لذت ببرید و غذاهای متنوع موجود در رستوران‌های ساحلی را میل کنید. جاذبه‌های تاریخی نظیر معبد آپولو و آتنا، ساختمان تئاتر، موزه سیده، ساحل شرقی و… بسیار مورد توجه گردشگران است.

ترکیه سیده

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با شهرهای توریستی ترکیه “دیدنی های انتالیا” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۱۶ ب٫ظ

    اطلاعات خوب بود

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۱۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…