نرم شدن پوست دست

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای نرم شدن پوست دست نیازی نیست حتما از محصولات شیمیایی و گران‌قیمت استفاده کنید. هیچ چیز بهتر از استفاده از مواد طبیعی و اسکراب‌های خانگی برای رفع خشکی دست نیست.
نرم شدن پوست دست

این روزها که به سبب شیوع ویروس کرونا توصیه شده دست‌های خود را مرتب بشوییم، حتما شما هم با مشکل خشکی پوست دست مواجه شده‌اید و این موضوع آزارتان می‌دهد. صابون و دیگر محصولات بهداشتی که امروزه برای شستن دست‌ها استفاده می‌کنیم، می‌توانند سبب ایجاد تغییر رنگ، چین و چروک و زبر و خشک شدن پوست دست شوند. در این مطلب مجله دلتا با ۳ روش برای نرم شدن پوست دست آشنا خواهید شد.

درمان خشکی پوست

اسکراب روغن زیتون و شکر

روغن زیتون به هیدراته کردن و تامین رطوبت پوست کمک می‌کند و شکر نیز منجر به لایه‌برداری و پوست انداختن سلول‌های مرده می‌شود.

طرز استفاده

یک قاشق غذاخوری شکر را در کف دست خود ریخته و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. با کمک دست دیگر، شروع به مالیدن اسکراب به کف دست‌های خود کنید. انگشتان و دست‌های خود را به آرامی و با حرکات چرخشی به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید؛ سپس کف دست‌های خود را باز کرده و به مدت ۳۰ ثانیه اجازه دهید اسکراب به خورد پوست برود. سپس، دست‌ها را با آب گرم شسته و با حوله‌ای تمیز خشک کنید. این کار به نرم شدن پوست دست شما کمک می‌کند.

اسکراب دست خانگی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خواص روغن زیتون، “فواید روغن زیتون برای مو” را مطالعه کنید.

استفاده از وازلین

برای نرم شدن پوست دست در طول شب می‌توانید از وازلین استفاده کنید. یکی از فواید وازلین این است که می‌تواند دست‌ها، حتی دست‌های پینه بسته را نرم و مرطوب کند.

طرز استفاده

پس از اتمام یک روز کاری و در زمان خواب، دست‌های خود را با یک صابون ملایم شسته و آن‌ها را خشک کنید؛ سپس به دست‌های خود وازلین مالیده و به مدت ۳۰ ثانیه آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. بعد دست‌های خود را درون جوراب کرده و بخوابید. به جای جوراب می‌توانید از دستکش‌های پارچه‌ای نیز استفاده کنید. صبح که بیدار شوید اثر شگفت‌انگیز وازلین را روی دست‌های خود می‌بینید.
نرم شدن پوست دست با وازلین
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خواص وازلین، “خواص وازلین برای زیبایی” را مطالعه کنید.

باز هم معجزه لیمو و عسل

لیمو حاوی اسید سیتریک است که به روشن شدن لکه‌های تیره و بهبود رنگ پوست کمک می‌کند. عسل نیز حاوی آنتی اکسیدان‌های بی شماری است که سرعت پیر شدن پوست را کاهش می‌دهند و در نهایت جوش شیرین منجر به لایه‌برداری و پوست انداختن سلول‌های مرده می‌شود.

ماسک نرم کننده دست

طرز استفاده

ابتدا دست های خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. درون یک ظرف، ۲ قاشق چای‌خوری آبلیمو، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. اکنون مخلوط را روی دست‌های خود مالیده و به مدت یک دقیقه آن‌ها را ماساژ دهید. پس از ماساژ، بگذارید ترکیب مدت تقریبا ۱۰ دقیقه روی دست‌ها باقی بماند. در پایان دست‌های خود را فقط با آب ولرم و بدون صابون بشویید. توجه کنید که برای نرم شدن پوست دست باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…