تزیین سفره افطار با چند پیشنهاد ساده!

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همانطور که می دانید نوع چیدمان و تزیین سفره افطار با توجه به خوراکی هایی که در این سفر قرار می گیرد به سلیقه شما بستگی دارد.
تزیین سفره افطار

تزیین سفره افطار از کارهایی  است که در روزهای آینده و با شروع ماه رمضان مورد توجه قرار می گیرد. نوع چیدمان  سفره افطار و داشتن دکوراسیونی خاص و مناسب،مستلزم رعایت کردن برخی نکات است که با هم این نکات را بررسی می کنیم. در دکوراسیون سفره افطار، می توانید با تزیین های زیبا ومنحصر به فرد سفره تان را رنگین تر کنید.

استفاده از سفره های سنتی

در ایران به هنرهای سنتی و صنایع دستی، توجه بسیاری می شود. پارچه هایی سنتی با «چاپ باتیک» و طرح های«بته جقه» یکی از مهم ترین آنهاست که می تواند شما را در داشتن یک سفره زیبا به چیدمان خاص کمک کند.

برای انجام این کار کافی است براساس تعداد میهمان ها و نوع غذاها و دسرهای خود اندازه سفره را مشخص کرده و سپس با گذاشتن مواد خوراکی روی آن چیدمان سفره را تکمیل کنید. سفره های پارچه ای سنتی در شکل ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است.

تزیین سفره افطار

استکان

نوشیدن چای و سرو آن در استکان های زیبا و خوش رنگ را تقریبا همه مردم می پسندند. نوشیدن چای در ماه رمضان بیشتر رایج است به همین سبب با استفاده از وسایلی خاص برای سرو این نوشیدنی می توان تغییراتی دلپسند را در تزیین سفره افطارایجاد کرد.

کشور ایران به لحاظ صنعت شیشه گری در رتبه بالایی قرار دارد و صنعتکاران این رشته باالهام از طرح ها و ایده های قدیمی و سنتی کالا هایی با کیفیت را به بازار عرضه می کنند، تا شما بتوانید با به کار گیری این وسایل سفره های افطاری را زیباتر کنید.

 سفره افطار

تزیین خلاقانه خوراکی ها

همانطور که اشاره شد عامل موفقیت شما در داشتن سفره افطاری زیبا و مناسب، استفاده از خلاقیت در تزیین انواع غذاها، دسرها و خوراکی های مخصوص این ماه است. با اندکی مهارت در شیوه های تزیین خوراکی ها  و یا استفاده از انواع قالب های جالب می توانید به راحتی به این موفقیت دست یابید.

چیدمان سفره افطار

ظروف

استفاده از ظروف همرنگ از دیگر راه های تزیین سفره افطار است. اگر بتوانید از ظروف یک رنگ با طرح های همسان استفاده کنید به راحتی می توانید سفره زیبا و باب سلیقه را فراهم کنید.

ظروف سفره افطار

تزیین شله زرد

یکی از خوراکی های رایج و سنتی که هواداران زیادی دارد، شله زرد است. شله زرد از خوراکی هایی است که اغلب در ماه رمضان و سایر مناسبت های مذهبی کشورمان تهیه می شود. نوع تزیین این خوراکی نیز به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می خواهید که سفره زیبایی داشته باشید حتما با استفاده از شیوه های نوین،شله زرد سفره خود را تزیین کنید.

خوراکی های سفره افطار

آش

همیشه خوردن آش و سوپ و همچنین غذاهای سبک هنگام افطار به روزه داران توصیه شده است. این خوراکی لذیذ افزون بر خواص و ویژگی های مفید از خوراکی های ثابت سفره های افطاری و باب میل روزه داران است.

نان و پنیر

نان، پنیر و سبزی هم مانند آش از خوراکی های همیشه ثابت سفره های افطار است . اما شکل ارائه آن سلیقه ی خاص شما را می طلبد. با تهیه مقداری نان تست و ورقه کردن خیار و برخی سبزیجات معطر، ترکیبی بسیار دلچسب را به سفره های خود اضافه کرده و تجربه ای موفق در تزیین سفره افطار خواهید داشت.

سفره افطار

تزیین حلوا

حلوا نیز ازخوراکی های جدا نشدنی سفره های افطار است که با شیوه های گوناگون تزیین می شود. اما اگر به لحاظ زمان محدودیت دارید، کافی است که با پودر گردو و پسته ، این خوردنی خوش طعم را زیباتر نشان دهید.

تزیین سفره افطار

 

پیش بینی بازار مسکن و رهن آپارتمان در ماه رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…