خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«بازار اجاره مسکن» تیتر خبری از روزنامه دنیای اقتصاد است که بررسی مطبوعات امروز را با این خبر آغاز می کنیم .

بازار اجاره مسکن در آستانه ورود به آخرین ماه از فصل بهار نشان‌دهنده نبود تقاضای هجومی برای اجاره واحدهای مسکونی دست کم درمقطع زمانی کنونی است.

 خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

بررسی‌های میدانی از بازار اجاره مسکن نشان می‌دهد هم‌اکنون التهابی خاص در این بازار از بابت ورود تقاضای هجومی برای اجاره واحدهای مسکونی مشاهده نمی‌شود و پیش‌بینی محکمی مبنی بر ایجاد التهاب در این بازار در ماه‌های آینده نیز مطرح نشده است.

کارشناسان و فعالان بازار مسکن همچنان میزان افزایش معقول اجاره‌ بها برای سال ۹۷ را حول و حوش تورم عمومی یا حداکثر اندکی بیش از این میزان اعلام می‌کنند و معتقدند بازار بیش از این اندازه کشش افزایش اجاره‌ بها را ندارد و هرگونه افزایش غیرمنطقی منجر

به اجاره‌ نرفتن واحدهای اجاره ای خواهد شد.

دراین باره روزنامه عصر اقتصاد ازافزایش ۱۵درصدی اجاره بهای مسکن درتابستان امسال نوشته است. دنیای اقتصاد می نویسد:نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حداکثر افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره بهای مسکن ۱۵ درصد خواهد بود، گفت: چهار عامل افزایش قیمت مسکن، تورم، عدم توازن بین عرضه و تقاضا و کاهش نرخ سود بانکی در گرانی اجاره بهای مسکن اثرگذار هستند.

1 28 خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

حسام عقبائی با اشاره به وضعیت بازار اجاره بهای مسکن در تابستان سال جاری اظهار داشت: افزایش قیمت اجاره بها قطعا در بازار مسکن تهران روی خواهد داد.

رشد حبابی قیمت ها و تعجب فعالان بازار مسکن عنوان مطلبی است درهفته نامه پیام ساختمان ، در این مطلب می خوانیم :قیمت مسکن در فصل پاییز و زمستان پارسال در برخی مناطق تهران تا ۳۰ درصد افزایش یافت و این در حالی بود که اکثر متقاضیان مسکن اظهار می کردند قدرت خرید آنها به اندازه ای نیست که بتوانند این افزایش قیمت را هضم و خود را با آن وفق دهند.

اکثر مشاوران املاک در سال گذشته بر این باور بودند که رشد قیمت مسکن در تهران نباید در فروردین و اردیبهشت سال ۹۷ ادامه یابد و

هر گونه تغییر و تحولی باید به اندازه نرخ تورم باشد چرا که اگر قیمت ها باز هم افزایش یابد قطعاً معاملات مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید در رکود فرو خواهد رفت و باز هم “قصه پر غصه” چند سال پیش رکود شدید مسکن تکرار خواهد شد.

روزنامه آرمان امروز هم درمطلبی با مقایسه قیمت مسکن در تهران و مشهد می نویسد :قیمت مسکن در تهران دو برابر مشهداست، به گفته تحلیل ‌گر بازار مسکن ، قیمت متوسط یک مترمربع مسکن در تهران پنج ‌میلیون و در مشهد حدود دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان است. از این نظر متوسط قیمت مسکن در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶ در مشهد ۱۰۰درصد و در تهران بیش از ۱۰۰‌درصد افزایش داشته است.

 بهروز ملکی در باره اهمیت بازار مسکن گفت: ۳۵‌درصد هزینه خانواده‌های ایرانی متعلق به مسکن، ۸۰‌درصد ثروت خانواده ایرانی در گرو

مسکن و در حوزه اقتصاد کلان ۱۴‌درصد اشتغال وابسته به مسکن است. او ادامه داد: نرخ رشد متوسط بورس در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۴‌درصد و در بعضی سال‌ها شاخص بورس بالای ۱۰۰‌درصد بوده و از طرفی رشد سالانه قیمت زمین در مدت زمان مشابه ۱۶‌درصد است. این تحلیل‌گر بازار مسکن افزود: سهم هزینه‌ مسکن در سال‌های  ۱۳۷۱تا ۱۳۹۵روند افزایشی داشته؛ به‌طوری که سایر هزینه‌های خانوار را کاهش داده و از طرفی بار هزینه مسکن بردوش خانوار افزایش یافته است.

 بررسی مطبوعات را درحالی به پایان می بریم که بازار اجاره مسکن و اهخمیت آن با توجه به نزدیک شدن به زمان جابه جایی های مستاجران در صدر خبر های مطبوعات بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…