بهترین عینک آفتابی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عینک آفتابی نه فقط در فصل تابستان، بلکه در تمام فصل‌ها می‌تواند از چشم ما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند. اما آیا می‌دانید برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
نکات خرید عینک آفتابی

امروزه کسانی که به سلامت چشم خود اهمیت می‌دهند، برای مراقبت از چشمان‌شان از عینک های آفتابی استفاده می‌کنند. البته انتخاب عینک مناسب هم بسیار مهم است؛ عینکی که از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب حفاظت می‌کند باید  ویژگی های لازم مثل محافظت ۹۸ تا ۱۰۰ درصد در برابر اشعه فرابنفش، پلاریزه بودن و … را داشته باشد. این را هم فراموش نکنید که استفاده از عینک آفتابی نه فقط در فصل تابستان، بلکه در همه فصل‌ها ضروری است. در این مطلب مجله دلتا، در مورد مهم‌ترین نکات خرید عینک آفتابی که باید به آن‌ها توجه کنید، صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های عینک آفتابی مناسب

۱. لیبل عینک را به دقت بررسی کنید

اشعه فرابنفش UV یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اکثر مشکلات چشمی است. این مشکلات در افرادی مشاهده می‌شود که چندان توجهی به استفاده از عینک آفتابی نشان نمی‌دهند. آسیب‌های چشمی ناشی از تابش آفتاب، می‌تواند به‌مرور به مشکلات جدی‌تری مثل آب مروارید، سرطان و … منجر شود. بنابراین باید عینک‌های آفتابی را با لیبل UV400 و حفاظت ۹۸ تا ۱۰۰ درصدی در برابر UV خریداری کنید.

راهنمای خرید عینک آفتابی

۲. عینک باید تابش نور را منعکس کند

عینک‌های پلاریزه تابش نور را از سطوح مختلف، منعکس می‌کنند یا کاهش می‌دهند. انتخاب این مدل عینک‌ها به خصوص برای افرادی که تفریحاتی مثل موج سواری، قایق‌سواری، ماهی‌گیری، اسنوبورد و اسکی دارند یا در روزهای آفتابی در جاده رانندگی می‌کنند، بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهم‌ترین نکات خرید عینک آفتابی این است که حتما دقت کنید عینک مورد نظر شما، لیبل پلاریزه داشته باشد.

۳. عینکی انتخاب کنید که اشعه بیشتری جذب کند

هنگام انتخاب و خرید عینک آفتابی دقت کنید که عینک علاوه بر چشم، کاملا اطراف آن را  هم بپوشاند. عینک‌هایی که فریم کوچک‌تر دارند، فقط در مقابل چشم قرار می‌گیرند و فضای خالی زیادی در اطراف چشم باقی می‌گذارند؛ بنابراین از همین فضای خالی، اشعه زیادی از خورشید به چشم می‌رسد.

اصول شیک پوشی

۴. عینک نشکن بخرید!

حفاظت از چشم‌ها در زمان ورزش و فعالیت بدنی، ضرورت دارد. سعی کنید زمان خرید عینک آفتابی عینک‌هایی را انتخاب کنید که از مواد مقاوم و نشکن ساخته شده باشند. موادی مثل پلی‌کربنات در برابر ضربه مقاوم است و از این عینک‌ها می‌توانید هنگام فعالیت‌های ورزشی با خیال راحت استفاده کنید.

۵. قیمت بالا، کیفیت را تضمین نمی‌کند

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید عینک آفتابی این است که هیچ رابطه‌ای بین قیمت عینک و درصد حفاظت از UV آن وجود ندارد. بنابراین حتی اگر گران‌ترین عینک را می‌خرید، باز هم به لیبل آن توجه کنید که حتما عنوان UV400 روی آن نوشته شده باشد.

بهترین عینک آفتابی

۶. خرید عینک مناسب برای رانندگی

 آسیب‌رسیدن به پوست و چشم حین رانندگی، به‌خصوص رانندگی طولانی‌مدت، بیش‌تر از آن چیزی است که تصور کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که شیشه جلوی ماشین‌ها حفاظ نسبتا مناسبی در برابر آفتاب دارد؛ ولی شیشه‌های کناری، فقط ۷۱ درصد مانع تابش مضر آفتاب   می‌شوند. بهترین کار این است که برای شیشه‌های کناری، برچسب‌های مخصوص حفاظت در برابر UV تهیه کنید و مهم‌تر از آن اینکه عینک آفتابی مناسبی بخرید که کاملا کنار و جلوی چشمان شما را بپوشاند.

عینک مناسب رانندگی

۷. هنگام خرید عینک آفتابی به رنگ عدسی دقت کنید

درست است که رنگ عینک‌های آفتابی ارتباطی با محافظت در مقابل اشعه UV ندارد؛ ولی به‌طور کلی انتخاب رنگ مناسب برای عدسی اهمیت زیادی دارد. یکی از نکات مهمی که هنگام خرید عینک آفتابی باید به آن توجه کنید، این است که رنگ عدسی نباید آن‌قدر تیره باشد که دید شما را کم کند. همچنین لازم است بدانید بهترین و رایج‌ترین رنگ‌ها برای عینک‌های آفتابی، خاکستری و دودی است که هم از شدت نور می‌کاهند و هم باعث می‌شوند رنگ‌ها را بهتر تشخیص دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خرید عینک آفتابی، “کدام فریم عینک مناسب صورت شماست؟” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۰۷ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • صدف فرزانه

      ۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…