اجاره بهای خانه ۱۵ درصد افزایش می یابد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اجاره بهای خانه و آپارتمان در تابستان امسال ۱۵ در صد افزایش می یابد.

به گفته نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک ، نبود تعادل میان عرضه و تقاضا یکی ازدلایل افزایش اجاره بها آپارتمان مسکونی است

 زیرا ، عرضه نشدن ومحدودیت درآپارتمان های مسکونی باعث افزایش اجاره بها می‌شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایلنا ، حسام عقبایی با بیان اینکه  اجاره بهای خانه و آپارتمان مسکونی در تابستان امسال حداکثر ۱۵  درصد افزایش می یابد افزود: افزایش قیمت خانه و آپارتمان ، تورم، نبود تعادل میان عرضه و تقاضا و کاهش نرخ سود بانکی در گران تر شدن نرخ اجاره بها تاثیر گذارند.

افزایش 15 در صدی اجاره بها در تابستان 97

او با تاکید براینکه نرخ اجاره بها در تهران طی تابستان امسال به طور قطع افزایش می یابد، شاخص قیمت خانه را از از دلایل  اصلی تعیین نرخ اجاره بها دانست و یادآور شد :زمستان پارسال ، قیمت خانه و آپارتمان افزایش یافت . به فرض اینکه  افزایش قیمت خانه در بهار امسال حباب بوده  باشد ، افزایش قیمت‌ها درزمستان سال ۹۶ به طور قطع ، درافزایش اجاره بها طی تابستان امسال تاثیر خواهد گذاشت .

در باره این خبر بیشتر بخوانید:

افزایش اجاره بها ، نگرانی ها جدی شد!

پیش بینی اجاره بها در تابستان ۹۷

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از دیگر عوامل افزایش اجاره بها را نبود توازن میان عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد:  عرضه نشدن و محدودیت در خانه و آپارتمان های اجاره ای باعث افزایش اجاره بها می‌شود.

عقبائی همچنین ، سود بانکی را یکی دیگر از دلایل گران تر شدن نرخ اجاره بها ارزیابی کرد وگفت : طبیعی است که با کاهش سود بانکی انتظار می رود که مالکان اجاره بها را بیشتر کنند و همواره مالک ، اجاره را با سود بانکی می‌سنجد .

بنا براین گزارش ، تورم عمومی به عقیده عقبایی عامل چهارم در افزایش اجاره بهای خانه و آپارتمان بوده است که احتمال دارد  افزایش نرخ تورم را هم در پی داشته باشد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه افزایش اجاره بها ازخرداد ماه امسال روی می‌دهد، گفت: ‌پیش بینی می‌شود در شهرهای کوچک به سبب تعادل میان عرضه و تقاضا نرخ اجاره بها افزایش نیابد ودر صورت افزایش هم بسیار اندک خواهد بود.

به گفته عقبایی درکلانشهرها ، افزایش اجاره بها ی خانه و آپارتمان در تابستان امسال  ،به اندازه نرخ تورم عمومی است  اما درشهرهایی مثل تهران به سبب نبود تعادل میان عرضه و تقاضا نرخ اجاره بها بیشتر افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…