قیمت زمین از خانه جلو زد

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 میانگین قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در پاییز امسال در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته ۹۳٫۵ درصد افزایش داشته است.
قیمت زمین

در پاییز امسال افزایش قیمت زمین یا زمین ساختمان کلنگی بیشتر از قیمت خانه و حداکثر قیمت فروش هر مترمربع زمین ۷۴ میلیون تومان بوده است.

به گزارش مجله دلتا میانگین قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته ۹۳ درصد افزایش یافته که ۳۵ درصد بیش از افزایش قیمت واحد مسکونی بوده است.

حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پاییز امسال معادل ۸۷ هزار تومان و حداکثر آن ۷۴ میلیون تومان و تعداد معاملات زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده در این دامنه قیمتی در مقایسه با پاییز سال گذشته با کاهش ۳۴٫۷ درصدی مواجه بوده است.

تحولات مسکن کشور در پاییز ۹۸

بر اساس این آمار، در پاییز امسال میانگین قیمت فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی کل کشور ۴۱٫۸ میلیون تومان با میانگین مساحت ۱۰۹ مترمربع و میانگین عمربنای ۱۱ سال بوده که در مقایسه بافصل قبل ۱۴٫۳ درصد و فصل مشابه سال قبل ۵۹٫۶ درصد افزایش یافته است.

میزان معاملات فروش واحدهای مسکونی در کل کشور در پاییز امسال در مقایسه با فصل گذشته و فصل مشابه سال گذشته به ترتیب با ۹٫۵ و ۴۵٫۹ درصد کاهش مواجه بوده است.

حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در پاییز امسال معادل ۱٫۲ میلیون تومان و حداکثر آن ۶۴٫۲ میلیون تومان بوده است.

کاهش ۵۰ درصدی معاملات اجاره‌ مسکن در پاییز امسال

مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در کل کشور در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته با افزایش ۳۲ درصدی همراه بوده است.

میانگین مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در کشور پاییز امسال حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان با میانگین مساحت ۹۶ متر مربع و میانگین عمر بنای ۱۳ سال بوده که در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

میزان معاملات اجاره مسکن در پاییز امسال در مقایسه با تابستان با افت بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…