۶ دمنوش لاغری

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دمنوش‌های لاغری در کنار یک رژیم غذایی مناسب، می‌توانند تأثیرات مثبت در روند کاهش وزن داشته باشند.
دمنوش لاغری

لاغری و چربی سوزی یکی از دغدغه های مهم این روزها است. از آنجا که استفاده از گیاهان طبیعی برای کمک به چربی سوزی بدن بسیار ایمن تر از قرص های لاغری و دیگر مکمل ها است، در مجله دلتا قصد داریم چند دمنوش لاغری را به شما معرفی کنیم که همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش، می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

کالری، واحد اندازه‌گیری انرژی‌ های مصرفی از چربی ها، پروتئین و کربوهیدات است که بدن ما آن ها را به انرژی قابل استفاده برای فعالیت‌های بدن تبدیل و انرژی‌ اضافی را هم ذخیره می‌کند.

چربی های اضافی در بدن برای سوزانده شدن وارد عضله نمی‌شوند، بلکه روی عضله‌ها و زیر پوست ران، شکم، باسن، بازوها انباشته می شوند. بعضی از افراد به‌طور ژنتیک مستعد داشتن سلول‌های چربی بیشتری نسبت به دیگران هستند.

دمنوش های لاغری

۱. دمنوش دارچین

قندخون تأثیری مستقیم روی وزن دارد. دارچین میزان قندخون‌ را متعادل‌ نگه داشته و کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شوید. قندخون یکی از موارد تعیین‌کننده‌ انرژی بدن است. هرقدر انرژی شما بیشتر باشد، تمایل زیادی به ورزش کردن خواهید داشت.

در آب جوش مقداری پودر یا چوب دارچین بریزید و پس از ۱۵ دقیقه دمنوش لاغری شما حاضر است. این دمنوش را می‌توانید ۱ تا ۲ بار در روز میل کنید.

دمنوش دارچین

۲. دمنوش چای سبز و زنجبیل

چای سبز به‌ عنوان ماده‌‌ای مؤثر در کاهش وزن محسوب می‎شود. چای سبز حاوی، کافئین، کاتچین و تیانین است که موجب افزایش متابولیسم بدن می شود.

کافئین متابولیسم را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

کاتچین در  کاهش جذب چربی از روده ها تاثیر دارد.

تیامین به آزادشدن دوپامین در مغز (ماده‌ای شیمیایی که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می‌شود) کمک می‌کند.

زنجبیل و چای سبز را در آب جوش حل کنید و بعد از ۳ تا ۴ دقیقه از صافی رد کرده و میل کنید. اگر از رژیم غذایی خود پیروی می کنید؛ به جای شیرین کردن دمنوش زنجبیل و چای با شکر، از عسل استفاده کنید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل

۳. دمنوش گل محمدی

با دمنوش گل محمدی بدن خود را سم زدایی کنید. گل محمدی به‌عنوان یک ماده‌ی  ادرارآور است که به کلیه ها برای دفع سدیم از طریق ادرار کمک می کند. نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون و اختلال در گردش خون می‌شود.

یک مشت گلبرگ‌ تازه گل محمدی را با دو لیوان آب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشایند و از صافی رد کنید. هر روز یک فنجان از این دمنوش را با معده‌ خالی میل کنید.

دمنوش گل محمدی

۴. دمنوش جنسینگ

جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.

یک قاشق چای خوری جنسینگ را با آب جوش حل کرده و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه، از صافی رد کنید و با کمی عسل و آبلیمو روزی یک لیوان میل کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جنسینگ، ”جینسینگ ؛ گیاه مقوی آدم نما“را مطالعه کنید.

دمنوش جنسیگ

۵.دمنوش قاصدک و نعنا

دمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های شگفت‌انگیز است که به سلامت کبد کمک و چربی را به انرژی  تبدیل می‌کند و در نهایت سوخت‌وساز را بالا می برد.هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، کبد به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.

نعنا و قاصدک را با آبجوش حل کرده و پس از  ۵ تا ۱۰ دقیقه از صافی رد کنید. دمنوش شما حاضر است.

دمنوش قاصدک و نعنا

۶. دمنوش مریم گلی

هنگامی که دچار استرس می‌شویم، بدن هورمونی به‌ نام کورتیزول ترشح می‌کند که با تاثیر بر قندخون، اشتها را افزایش می دهد. مریم‌ گلی ذهن و بدن را آرام کرده و به میزان قابل‌توجهی با استرس مقابله می کند.

مریم گلی را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده  بعد از ۴ تا ۵ دقیقه، دمنوش‌ لاغری خود را صاف  و ۲ بار در روز میل کنید.

دمنوش مریم گلی

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…