عفونت چشم، علائم و درمان

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چشم عضوی از بدن است که در صورت اختلال انسان را با مشکل مواجه می کند. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است در چشم پدید آید، عفونت چشم است.
عفونت چشم

عفونت چشم به دلیل وجود میکروارگانیسم‌هایی همچون باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها به وجود می‌آید که ممکن است بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن را تحت تأثیر قرار دهد. به طور مثال این عوامل می‌توانند باعث عفونت چشم روی قرنیه، غشای مرطوب نازک جلوی چشم یا روی پلک‌های داخلی شوند. عفونت چشم دارای علائمی است که ممکن است در هر دو چشم نیز بروز کند. این علائم عبارتند از:

  • قرمز شدن چشم‌
  • احساس درد
  • وجود ترشحات
  • اشک آلود شدن چشم‌
  • خشک شدن چشم
  • حساسیت به نور
  • متورم شدن چشم و اطراف آن
  • احساس خارش در چشم
  • تار شدن دید

در مجله دلتا شما را با  روش های خانگی برای درمان و تسکین درد عفونت چشم آشنا خواهیم کرد.

فراموش نکنید که برخی از عفونت‌ های چشم می‌تواند جدی باشد، و نیاز است حتما به پزشک مراجعه کنید.

تسکین درد عفونت چشم

۱.  چای کیسه ایی

قرار دادن انواع چای کیسه ای مانند سبز، بابونه، چای سیاه با خواص ضد التهابی روی چشم ها به آرامش و تسکین درد کمک می کند.

چای کیسه برای عفونت چشم

۲. کمپرس آب گرم

اگر چشمان شما ملتهب، عفونت کرده و دردناک است، کمپرس آب گرم یکی از راه های موثر تسکین درد چشم است. کمپرس آب گرم در درمان انواع بیماری های چشم مانند گل مژه موثر است. برای کمپرس آب گرم یک پارچه تمیز را در آب گرم خیس کنید و کمی فشار دهید و آن را به آرامی روی چشم بمالید.

۳. کمپرس آب سرد

 کمپرس آب سرد هم می‌تواند در تسکین درد چشم مفید باشد، برای کمپرس آب سرد یک پارچه تمیز را در آب سرد خیس کرده کمی فشار دهید و آن را به آرامی به چشم بمالید.

۴. بالش‌ها و حوله‌ها را بشویید

عفونت های چشم می‌تواند مسری باشد و در صورت استفاده از لوازم مشترک، دیگران را نیز درگیر می کند. روبالشی‌ها، حوله‌ها و هر چیزی که با چشم‌تان در ارتباط است را مرتب بشویید و تمیز کنید.

عفونت چشم

۵. آرایش نکنید

باید از آرایش چشم، مانند ریمل، سایه یا خط چشم پرهیز کنید. درصورتی که در زمان عفونت، از مداد یا حتی عینک استفاده کرده‌اید، بعد از بهبود، باید این وسایل تمیز شوند تا دوباره چشم شما مبتلا نشود.

درمان

۱.عسل

عسل به دلیل دارا بودن قند طبیعی، جلوی رشد باکتری ها را می گیرد و برای درمان عفونت هایی مانند التهاب قرنیه ناشی از خشکی چشم و  انسداد مجاری اشک، مفید است.

عسل

۲. گیاه عینک

این گیاه، که در طب سنتی برای درمان مشکلات چشم به کار می‌رود، به دلیل خاصیت ضد میکروبی اش می تواند انواع باکتری را که موجب عفونت چشم می شوند از بین ببرد.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…