چطور جاروبرقی را تمیز کنیم؟

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاروبرقی یکی از ضروری‌ترین لوازم برای نظافت خانه است. برای این که کارایی‌اش را از دست ندهد و شما را برای نظافت منزل دست تنها نگذارد، باید هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.
تمیز کردن جاروبرقی

اگر خانه‌ای شلوغ و پر رفت‌و‌آمد و یا فرزند کوچکی دارید، بی‌شک جاروبرقی یکی از پرمصرف‌ترین وسایل خانه شما محسوب می‌شود. جاروبرقی به‌مرور زمان به دلیل کثیف شدن فیلترها و یا پر شدن کیسه آن، کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد و نیاز به نظافت دارد. به همین منظور در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم روش ساده تمیز کردن جارو برقی را با شما در میان بگذاریم.

شستن جاروبرقی

وسایل مورد نیاز

آب، چاقو یا قیچی، دستمال، صابون ملایم، بوگیر و خوش‌بو کننده جاروبرقی

نحوه شستن لوله جاروبرقی

در مرحله اول تمیز کردن جاروبرقی درب آن را باز کنید، وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل لوله و اتصالات آن را جدا کرده و با با یک ماده ضدعفونی کننده ملایم و ضد بو بشویید، بهتر است برای این کار از وان حمام استفاده کنید.

نحوه شستن کیسه جاروبرقی

تمیز کردن کیسه جاروبرقی

در مرحله بعد کیسه جارو برقی را باز کنید. توجه داشته باشید که حتما برای این کار از ماسک استفاده کنید؛ چرا که این کیسه حاوی گرد و خاک بسیاری است و به شما آسیب می‌رساند. کیسه را تکان دهید تا تمامی گرد و خاک‌ها بیرون بیاید؛ سپس کیسه جاروبرقی را با دستمالی مرطوب و آغشته به کمی مایع ظرفشویی تمیز کنید. البته بهتر است که هر چند وقت یک بار کیسه جاروبرقی را دور بیندازید و از کیسه نو استفاده کنید.

نحوه شستن فیلتر جاروبرقی

فیلتر جارو برقی را زیر آب با دقت بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود. توجه داشته باشید برای نحوه شستن فیلتر جاروبرقی دستورالعمل دستگاه را مطالعه کنید. معمولا فیلتر را داخل آب گرم و صابون ملایم خیس می‌کنند و پس از آبکشی در هوای آزاد می‌گذارند تا خشک شود.

تمیز کردن غلطک جاروبرقی

در مرحله بعدی تمیز کردن جاروبرقی باید پرز، مو و ضایعات چسبیده به غلطک جاروبرقی را با چاقو یا قیچی تمیز کنید.

چطور جاروبرقی را تمیز کنیم

رفع بوی بد جاروبرقی

داخل جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب تمیز و گرد و غبار و کثیفی‌ها را از آن پاک کنید. در صورتی که داخل جاروبرقی بوی ناخوشایندی می‌دهد، چند روز آن را باز بگذارید یا از صابون معطر برای تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از بوگیرهایی که در بازار موجودند یا از خوشبو کننده‌های جاروبرقی برای از بین بردن بوی ناخوشایند و ایجاد رایحه‌های خوش استفاده کنید.

در مرحله آخر تمیز کردن جاروبرقی تمام وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل لوله، شلنگ و اتصالات را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید و همان‌طور که بالاتر هم گفتیم ترجیحا کیسه تازه را داخل جاروبرقی بگذارید. حالا جاروبرقی شما مثل روز اول کارایی دارد و به شما در نظافت منزل کمک خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای انجام خانه تکانی درست و بدون اشتباه، “خانه تکانی اصولی” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…