امتیاز دیگر بانک مسکن برای خانه اولی ها

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

خانه اولی ها از امتیاز تازه بانک مسکن که مصوبه آن به شعبه های این بانک در سراسر کشور ابلاغ شده است، بهره مند می شوند.یک مقام آگاه در بانک مسکن با اعلام این خبر افزود :«مصوبه امتیاز تازه برای خانه اولی ها در نشست چهارم اردیبهشت شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود».

به گزارش مجله دلتا به نقل ازپایگاه خبری بانک مسکن، «مسعود ایزدی» مدیر امورارتباطات بانک مسکن با اشاره به جزییات امتیاز تازه بانک برای خانه اولی ها گفت:« ابلاغیه بانک دارای دو بخش است که یک بخش آن مربوط به نحوه کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم و بخش دیگر به طراحی نوع تازه پرداخت اقساط ماهانه این تسهیلات اختصاص دارد».

در این باره بیشتر بدانید.

با صندوق پس انداز یکم خانه دار شوید

وی افزود:« نرخ سود تسهیلات خرید خانه و آپارتمان که از محل صندوق یکم پرداخت می شود ، براساس خانه اولی بودن یا نبودن و دو گونه متقاضی و دو نوع منطقه شهری، به دومیزان ۶ و ۸ درصد کاهش پیدا کرده است، و این تسهیلات در داخل بافت های فرسوده شهری هم به متقاضیان خانه اولی و غیر خانه اولی پرداخت می شود».

خانه اولی ها

به گفته ایزدی ،اگرمتقاضی خانه اولی باشد ، این تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد و در صورتی که خانه اولی نباشد، تسهیلات صندوق پس انداز یکم در بافت فرسوده با نرخ ۸ درصدبه متقاضی پرداخت خواهد شد. او با تاکید بر اینکه این تسهیلات خارج از بافت فرسوده فقط به خانه اولی ها پرداخت می شود، نرخ سود تسهیلات را دراین حالت ۸ در صد برشمرد.

مدیر امورارتباطات بانک مسکن همچنین خاطر نشان کرد: تسهیلات صندوق یکم در بافت فرسوده، افزون بر خریداران آپارتمان های مسکونی، به انبوه سازان در قالب تسهیلات ساخت با نرخ سود ۸ در صد پرداخت می شود. این در حالی است که تا پیش از این مصوبه، تسهیلات خرید مسکن یکم در داخل بافت فرسوده با نرخ ۸ درصد و در خارج از بافت های فرسوده با نرخ ۹.۵ درصد پرداخت می شد.

بر اساس این گزارش ،مسعود ایزدی همچنین ، از تصمیم تازه  برای تسهیلات مسکن یکم در کنارمصوبه کاهش نرخ سود این تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: «بانک مسکن شیوه ای برای بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن یکم طراحی کرده است که براساس آن مبلغ قسط ماهانه ۸۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن یکم ، ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش می یابد».

او در توضیح این مطلب گفت :«تا پیش از تصمیم تازه بانک مسکن، بازپرداخت تسهیلات مسکن یکم به ۴ صورت شامل بازپرداخت ساده، پلکانی سالانه با ضریب ۳ درصد، پلکانی سالانه با ضریب ۵ درصد و پلکانی ۴ ساله با ضریب ۲۰ درصد بود اما ، تصمیم تازه بانک مسکن، شکل پنجمی به شیوه بازپرداخت تسهیلات این صندوق اضافه می کند که پلکانی سالانه با ضریب ۹ درصد است».

به گفته ایزدی شیوه تازه بازپرداخت تسهیلات مسکن یکم، مبلغ قسط ماهانه را حدود ۳۵ درصد کاهش می دهد، و کاهش مبلغ قسط برای شهرهای بزرگ و سایر شهرها چه برای متقاضیان مجرد  و چه برای زوج ها اعمال خواهد شد.در ضمن شیوه تازه  بازپرداخت تسهیلات مسکن خانه اولی ها ،صرفاً برای صندوق پس اندازیکم به تصویب بانک مسکن رسیده است و برای سایر تسهیلات قابل استفاده نیست.

این گزارش حاکی است ، نرخ سودهای تازه مصوب شورای پول و اعتبار به آن دسته از قراردادهایی که از تاریخ ۱۹ اردیبهشت امسال و بعد از آن در دفتر خانه های اسناد رسمی ثبت می شود ، تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…