تمیز کردن کاغذ دیواری

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گرد و خاک و لکه‌ها را باید قبل از این که پایدار شوند، از روی کاغذ دیواری پاک کنید. روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری را در این مطلب بخوانید.
تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع نمای زیبایی به محیط کار یا زندگی ما می‌دهند؛ اما شاید دقیق‌ترین افراد هم هنگام تمیز کردن خانه،  کاغذ دیواری را نادیده بگیرند. به هر حال بیشتر کاغذ دیواری‌ها قابل شست‎و‎شو است و می‌توانید با روش صحیح و مواد مناسب و البته با کمی تلاش کاغذ دیواری را گردگیری و لکه‌زدایی کنید تا مثل روز اول تمیز شود. در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم شما را با انواع روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا کنیم.

شستشوی کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری

۱. مشخص کردن نوع کاغذ دیواری

ابتدا جنس کاغذ دیواری را مشخص کنید. تمیز کردن کاغذ دیواری وینیلی (نوعی پلاستیک) کار سختی نیست. بعضی اوقات کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای با آکریل یا وینیل پوشیده شده است که به‌راحتی قابل شست‌وشو است. اما کاغذ دیواری کاغذی ساده نباید خیس شود و تا حد امکان باید فقط نقطه موردنظر را تمیز کرد.

۲.  نحوه تمیز کردن

حدود دو قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را در یک ظرف آب گرم حل کنید. یک حوله یا اسفنج را درون محلول خیس کنید و آب اضافه آن را بگیرید. ابتدا در جایی از دیوار که به‌راحتی دیده نمی‌شود، محلول را امتحان کنید؛ اگر به کاغذ دیواری آسیبی وارد نشد، فرایند تمیز کردن را شروع کنید. تمیز کردن را با حرکات بالا به پایین، عمودی و با حرکات دورانی انجام دهید.

نکات مهم خانه تکانی

۳. شست‌وشو و خشک کردن

در این مرحله یک سطل آب و دستمال تمیز بردارید و کاغذ دیواری را با آب تمیز بشویید. از آب زیاد استفاده نکنید. شما نمی‌خواهید در نهایت دیواری نمناک داشته باشید. برای جلوگیری از مرطوب یا خیس ماندن کاغذ دیواری، یک دستمال تمیز دیگر بردارید و بلافاصله کاغذ دیواری را خشک کنید.

گردگیری کاغذ دیواری

۱. گردگیری با جاروبرقی

موثرترین روش برای از بین بردن گرد و غبار روی کاغذ دیواری، استفاده از جاروبرقی است. قبل از شروع، برس مخصوص تمیز کردن دیوار را روی جاروبرقی نصب کنید تا دیوار خش نیفتد. هر بار بخش کوچکی از دیوار را تمیز کنید و این کار را تا زمانی که کل دیوار تمیز شود ادامه دهید.

طرز شستن کاغذ دیواری

۲. تمیز کردن با جارو

پارچه‌ای مخصوص گردگیری بردارید و آن را روی برس‌های جارو قرار دهید. جارو را به‌صورت چپ و راستی روی کاغذ دیواری بکشید. این کار کمک می‌کند تا گرد و غبار گوشه دیوار را هم بگیرید. سپس جارو را از بالا به پایین دیوار کشیده و گرد و خاک را تمیز کنید. با این روش مطمئن می‌شوید که همه‌جا به‌خوبی تمیز شده است.

۳. گردگیری با دستمال

از بالای دیوار شروع کنید و گرد و غباری که روی کاغذ دیواری نشسته با دستمال تمیز کنید. همان‌طور که به تمیز کردن ادامه می‌دهید، مطمئن شوید که دستمال‌تان تمیز است؛ چرا که دستمال کثیف اثر لکه را روی کاغذ دیواری باقی می‌گذارد.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری

لکه زدایی

۱. پاک کردن مداد شمعی

از یک کاردک استفاده کنید و مدادشمعی را از روی کاغذ دیواری بتراشید. هر قسمتی که جدا شد، یک دستمال توالت روی لکه بگذارید؛ سپس اتو را با پایین‌ترین درجه حرارت روی لکه فشار دهید. حرارت اتو باعث پاک شدن مداد شمعی می‌شود. توجه کنید که اگر کاغذ دیواری‌ قابل شست‌وشو است، می‌توانید با استفاده از محلول شوینده، لکه مداد شمعی را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

۲. پاک کردن لکه چربی

ابتدا یک دستمال کاغذی را روی لکه قرار دهید؛ سپس اتو با درجه حرارت پایین را روی دستمال بگذارید. با این کار چربی به دستمال می‌چسبد و زمانی‌که دستمال را برمی‌دارید دیوار تمیز است. می‌توان از پودر تالک هم استفاده کرد. مقداری پودر را روی دستمال کاغذی بریزید و به‌مدت ۱۰ دقیقه روی کاغذ دیواری قرار دهید. سپس با قاشق یا برس خشک، پودر را از روی کاغذ دیواری بردارید.

لکه گیری دیوار

۳. از بین بردن لکه نوشیدنی

پارچه را درون ظرف صابون و پراکسید خیس کنید و محلول را روی کاغذ دیواری بمالید و بگذارید مدت ۵ دقیقه روی آن باقی بماند. در این مدت محلول به لکه می‌چسبد؛ سپس با یک حوله مرطوب لکه را بردارید و با دستمال کاغذی دیوار را خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری، “نقش رنگ در مدل کاغذ دیواری” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…