خرید خانه با وام ۲۴۰ میلیونی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهبود سقف تسهیلات مسکن موجب افزایش تقاضای موثر و تحرک معاملاتی در دو ماه گذشته شده، اما چندان تاثیری در خانه‌دار شدن مردم نداشته است.
وام 240 میلیونی مسکن

با افزایش ۱۴ درصدی قیمت مسکن در سه ماه گذشته و رسیدن آن به میانگین ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هر متر مربع، وام  ۲۴۰ میلیونی مسکن از طریق اوراق و وام ۱۶۰ میلیونی مسکن یکم در پوشش هزینه قیمت مسکن در تهران چندان موفق عمل نکرده‌ است.

به گزارش مجله دلتا هرچند بهبود سقف تسهیلات و افزایش آن به ۲۴۰ میلیون تومان موجب افزایش تقاضای موثر و تحرک معاملاتی در دو ماه گذشته شده، اما این افزایش تاثیر قابل‌توجهی در خانه‌دار شدن مردم نداشته است.

برای اینکه بدانیم وام ۲۴۰ میلیون تومانی مسکن تا چه حد تکافوی خرید مسکن در شهر تهران را می‌دهد، کافی است میانگین قیمت خانه در بعضی از مناطق تهران را بررسی کنیم.

منطقه ۵ بالاترین تعداد معاملات را در بین ۲۲ منطقه شهر تهران دارد و میانگین قیمت مسکن در این منطقه در بهمن ماه ۹۸، ۱۷.۶ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. این تسهیلات فقط ۲۸ درصد قیمت خرید یک خانه ۵۰ متری در این منطقه را شامل می شود.
وام ۲۴۰ میلیونی مسکن برای خرید یک واحد ۵۰ متری در منطقه ۱۴ به‌عنوان منطقه نسبتاً پرتقاضای پایتخت با میانگین قیمت ۱۰.۹ میلیون تومان، ۴۴ درصد قیمت آن را پوشش می‌دهد.
در منطقه یک نیز با میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بالغ بر ۲۸.۵ میلیون تومان در بهمن ماه امسال، این تسهیلات صرفاً ۱۶.۸ درصد قیمت یک واحد ۵۰ متری را پوشش می‌دهد.

وام مسکن

مناطق سازگار با وام ۲۴۰ میلیونی مسکن

مناطق ۱۵ تا ۲۰ نزدیک‌ترین میانگین قیمت به تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی اوراق است؛ البته خرید خانه در بسیاری از این مناطق نیز نیاز به دست‌کم ۱۰۰ میلیون تومان نقدینگی دارد.

قیمت مسکن در مناطق یک تا ۶ تهران بالاتر از سطح میانگین و در ۱۶ منطقه‌ی دیگر پایین‌تر از میانگین شهر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در شش منطقه شامل ۱۵ تا ۲۰ از طریق تجمیع وام ۲۴۰ میلیون تومانی با نقدینگی خانوارها می‌توان آپارتمان خریداری کرد.

بر اساس آخرین گزارش تحولات بازار مسکن تهران در بهمن ماه ۹۸ کمترین قیمت خانه در شهر تهران مربوط به منطقه ۱۸ با ۷.۱ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. بنابراین برای خرید یک واحد ۵۰ متری در ارزان‌ترین منطقه تهران باید حدود ۳۵۵ میلیون تومان هزینه کرد.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…