آنفولانزا ؛ پیشگیری و درمان

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند به سبب ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنشان احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
عوارض آنفولانزا

آنفولانزا نوعی عفونت ویروسی شایع در فصل زمستان است که می تواند خطرناک باشد. برای بیشتر افراد دوره بیماری آنفولانزا ۷ تا ۱۰ روز طول می‎کشد. کودکان و کهنسالان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. در مجله دلتا برخی از عوارض آنفولانزا  را شرح می دهیم .

تشدید بیماری آسم

عفونت آنفولانزا می تواند موجب حمله شدید آسم یا تشدید علائم این بیماری تنفسی شود زیرا افراد مبتلا به آسم با تورم و حساسیت مسیرهای هوایی مواجه هستند و ویروس آنفولانزا می تواند التهاب مسیر های هوایی را بیشتر کند.

آسم

سینه پهلو

سینه پهلو یک عفونت جدی است که به واسطه التهاب کیسه های هوایی در ریه ها شکل می گیرد و این شرایط می‎تواند به واسطه ابتلا به آنفولانزا روی دهد. موارد شدید سینه پهلو مکن است مرگبار باشند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، تزریق واکسن سینه پهلو یا پنوموکوک را برای بزرگسالان ۶۵ سال به بالا و دیگر گروه های در معرض خطر به منظور پیشگیری  از این بیماری توصیه کرده است.

سینه پهلو

تشنج

ویروس آنفولانزا می تواند با سرایت به مغز موجب مننژیت یا تشنج شود، اما این شرایط بسیار نادر است. کودکان مبتلا به آنفولانزا و با دمای بدن بیش از ۳۸ درجه ممکن است تشنج ناشی از تب را تجربه کنند اما تشنج در بزرگسالان شایع نیست.

زایمان زودرس

یکی از عوارض آنفولانزا زایمان زودس در خانم های باردار است. به طور کلی، سیستم ایمنی زنان باردار ضعیف‌ است و زایمان زودرس نه فقط به واسطه یک ویروس خاص، بلکه به دلیل بیماری های دیگر در دوران بارداری ممکن است روی دهد. واکسیناسیون موثرترین روش برای پیشگیری ازابتلا به این بیماری  است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با آبمیوه های مفید برای سیستم ایمنی، ”تقویت سیستم ایمنی“را مطالعه کنید.

نوزاد زود رس

حمله قلبی

افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند به سبب ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن‎شان احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. مطالعات نشان داده است احتمال حملات قلبی در هفته اول بیماری افزایش می یابد. التهابات  قلبی به سبب آنفلوآنزا می تواند احتمال لخته شدن خون در رگ ها را افزایش دهد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و آنهایی که یکبار سکته مغزی را تجربه کرده اند باید بیشتر مراقب باشند تا  به بیماری آنفولا نزا مبتلا نشوند.

حمله قلبی

دیابت

دیابت؛ کارایی سیستم ایمنی را برای مقابله با عفونت ها کاهش می دهد و آنفولانزا می‎تواند کنترل قند خون را دشوار کند. همچنین، بی اشتهایی ناشی از آنفولانزا می‎تواند رژیم غذایی مبتلایان به دیابت را مختل کند و موجب افت قند خون آنها شود

دیابت

برونشیت

برونشیت به التهاب نایژه‌ها در شش گفته می‌شود. این عارضه در اثر تورم نای یا نایژک‌ها بروز می‌کند و به علت عفونت از طریق باکتری‌ها و ویروس‌ها یا در اثر تحریکاتی مانند هوای آلوده و سیگار کشیدن ایجاد می‌شود.

مبتلایان به این بیماری باید  مقدار زیادی مایعات بنوشند، اما از نوشیدنی‌های حاوی کافئین پرهیز کنند.

استراحت کافی و مصرف داروی ضد التهاب  و ضد سرفه بدون نسخه هم اشکالی ندارد.رطوبت هوای درون خانه با دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا بخور سرد افزایش یابد.در ضمن در بیمار مبتلا به برونشیت ترک سیگار باعث افزایش طول عمر می‌شود،

برونشیت

استفراغ شدید

استفراغ و اسهال ناشی از آنفولانزا در کودکان بیشتر از بزرگسالان شایع است. بدن بیمار ممکن است در مبارزه با نفولانزا آب زیادی از دست بدهد اگر همراه با استفراغ، تنگی نفس و ناتوانی در راه رفتن را عارض شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

استفراغ

عفونت های سینوس و گوش

عفونت های سینوس و گوش یکی دیگر از عوارض آنفولانزا است که با یک دوره مصرف آنتی بیوتیک توسط پزشک قابل درمان است. اما عفونت گوش ممکن است به حدی شدت یابد که مجرای گوش را مسدود کند.

عفونت گوش

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…