پاک کردن لکه های روی مبل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر نوع لکه‌ای اعم از چربی، جوهر، خون و... را باید به شیوه‌ای خاص از روی مبل خود پاک کنید. روش‌های از بین بردن انواع لکه‌ها از روی مبل را در این مطلب بخوانید.
از بین بردن لکه مبل

به رغم اینکه برای مبلمان خانه از روکش استفاده می‎کنید و همه جوانب احتیاط را در نظر بگیرید، باز هم مبل شما از لکه‌هایی که ممکن است روی آن بیفتد در امان نخواهد بود؛ به‌خصوص اگر فرزند کوچک داشته باشید. اگر این اتفاق برایتان افتاد، نیازی نیست حتما به مراکز مخصوص شست‌وشوی مبل مراجعه کنید. در این مطلب مجله دلتا، روش‌های از بین بردن لکه مبل را به شما می‌گوییم تا به راحتی پاک کردن لکه‌ های روی مبل را در خانه انجام دهید.

لکه بری مبل

پاک کردن لکه بستنی

 بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی پارچه مبلی بردارید و با یک پارچه سفید، محل لک شده را آن‌قدر تمیز کنید که دیگر بستنی به دستمال منتقل نشود. داخل یک کاسه ۲ پیمانه آب سرد بریزید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پارچه را به محلول آغشته کنید، آب اضافی آن را بگیرید و با آن روی لکه ضربه بزنید. سپس با یک دستمال سفید تمیز آن را پاک کنید. بار دیگر دستمال را به مایع آغشته و سعی کنید لکه را برطرف و سپس آن نقطه را با دستمال خشک پاک کنید. تا زمان برطرف شدن لکه این کار را ادامه دهید. در نهایت در صورت باقی ماندن لکه، می‌توانید از لکه‌برهای مبلی که در بازار موجود است استفاده کنید.

پاک کردن لکه نوشابه از مبل

برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل کمی نمک روی لکه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس کرده و روی لکه بکشید و سپس با آب گرم و اسفنج آبکشی کنید.

پاک کردن رنگ از روی مبل

رفع لکه جوهر

اگر لکه روی مبل جوهر است، ابتدا محل را خیس کرده و روی آن کمی نمک بریزید و سپس با پنبه تمیز کنید. چنان‌چه نتیجه نگرفتید، مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی، خوب شست‌وشو دهید. البته می توانید در این‌گونه موارد، برای از بین بردن لکه مبل از آب ژاول هم استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون این است که مقداری نشاسته را ( به نسبت بزرگی و کوچکی لکه )در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتا غلیظی به‌دست آید . سپس روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن خمیر، آن را بتراشید و محل لکه را پاک کنید.

از بین بردن لکه چربی روی مبل

پاک کردن لکه میوه روی مبل

لکه میوه روی پارچه سفید مبل را با آب و صابون بشویید. اگر لکه روی پارچه پشمی بود، آب اکسیژنه ۲۰% را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده و با آن لکه را پاک کنید. همچنین اگر لکه روی پارچه‌های ابریشمی سفید و یا رنگی بود، آب و الکل سفید ۹۰% را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید.

چگونه لکه های روی مبل را تمیز کنیم

رفع لکه چربی

برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل قسمت لک شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید تا تمیز شود. اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است، با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لک شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های تمیز کردن مبل، “تمیز کردن مبل با ترفندهای ساده” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…