دیدنی های آنتالیا

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آنتالیا مقصد توریستی پر آوازه و پرطرفدار بین گردشگران ایرانی، با زیبایی کلاسیک و البته ظاهر مدرن خود در خط ساحلی کشور ترکیه واقع شده است.
جاهای دیدنی آنتالیا

چه علاقه‌مند به گشت و گذار در دل آثار تاریخی باشید و چه دوستدار استراحت در ساحل و پرسه در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، آنتالیا می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای اوقات فراغت شما باشد. از آنجا که بهترین زمان سفر به آنتالیا از اوایل اسفند تا اواسط خرداد است، بخش گردشگری مجله دلتا با معرفی برخی از  جاهای دیدنی آنتالیا به روز شده است. با ما همراه باشید.

کاله‌ایچی

با پرسه در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدیمی و کوچک کاله‌ایچی در آنتالیا، سفر به تاریخ را تجربه خواهید کرد. این شهر پر از خانه‌هایی است که به سبک معماری عثمانی ساخته شده و کوچه‌های سنگ فرش‌ شده، سقف‌های قرمز و نمای سفید خانه‌ها، اولین چیزی است که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. کاله‌ایچی علاوه بر ساختمان‌هایی با زیباترین سبک معماری؛ از طبیعتی زیبا و همچنین هتل‌ها و فروشگاه‌های درجه یک برخوردار است.

کاله ایچی جاهای دیدنی ترکیه

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا که از قرن دوم میلادی تا اواسط قرن بیستم، بندر اصلی شهر و پر از رفت و آمد بوده، امروز یکی از مقاصد گردشگری دنج و آرام ترکیه است. شما علاوه بر گشت و گذار در بوتیک‌ها، کافه‌ها و بازارها، با کرایه یکی از قایق‌های تفریحی باشکوه می‌توانید به دریا بروید، شنا کنید و از گشت‌وگذار در سواحل آنتالیا لذت ببرید.

بندر قدیمی آنتالیا

قلعه رومی

قلعه رومی که برجی استوانه‌ای‌ شکل به ارتفاع ۱۴ متر است، در سده دوم میلادی برای دیده‌بانی بندر قدیمی شهر ساخته شده است. اکنون این برج، مکانی شگفت‌انگیز برای گردشگرانی است که دوست دارند غروب آفتاب، مناظر شهر و محوطه بندرگاه قدیمی را تماشا کنند. در اطراف قلعه رومی، رستوران و کافه‌های زیادی نیز وجود دارد.

قلعه رومی آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا

چشمه‌ کارستی

چشمه کارستی یکی از دیگر از جاهای دیدنی و مهم آنتالیا به شمار می‌آید. دلیل تشکیل شدن این چشمه، خارج شدن آب از مخازن بزرگ زیرزمینی و وارد شدن به مخزن کوچک‌تر است. آهک موجود در آبِ چشمه کارستی، پلکان آهکی در اطراف آن ایجاد کرده و زیبایی خاصی به این چشمه بخشیده است.

چشمه های کارستی

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مراکز خرید آنتالیا “بازارهای آنتالیا، بهشت عاشقان خرید” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۳ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…