بلعیدن آدامس مشکل ساز است؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قورت دادن آدامس توصیه نمی‌شود و بهتر است این کار را نکنید؛ اما اگر به‌طور اتفاقی آدامس‌تان را قورت دادید، نگران نشوید.
قورت دادن آدامس

پس از قورت دادن آدامس چه اتفاقی می‌افتد؟

بدن در حالت عادی نمی‌تواند آدامس را هضم کند؛ اما بعد از قورت دادن آن، بعد از حدود ۴۰ ساعت با مدفوع دفع می‌شود، دقیقا مثل هر چیز دیگری که می‌خوریم و نیازی به نگرانی و حتی مراجعه به پزشک نیست. قورت دادن تکه‌های بزرگ‌تر آدامس یا قورت دادن آدامسی که شی‌ء غیرقابل‌هضمی به آن چسبیده باشد، خطرناک است و ممکن است باعث انسداد شود. در چنین مواقعی برای باز کردن مجرای گوارشی به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

ازجمله نشانه‌های این انسداد می‌توان به درد در ناحیه شکم و نیز یبوست اشاره کرد. گاهی هم این نشانه‌ها با حالت تهوع و اسفراغ همراه است. اگر به انسداد مجرای گوارشی مشکوک هستید و چنین نشانه‌هایی می‌بینید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آدامس

ترکیبات آدامس

تا پیش از آغاز جنگ جهانی دوم برای درست‌کردن آدامس از صمغ درختی به نام ساپودیلا استفاده می‌شد و آن را با طعم‌دهنده‌های مختلف ترکیب می‌کردند. که بومی آمریکای مرکزی است. امروزه اغلب آدامس‌ها از پلیمرها و صمغ ساخته و معمولا با نرم‌کننده‌های خوراکی، مواد نگه‌دارنده، شیرین‌کننده‌ها، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌ها ترکیب می‌کنند.

سلامت کودکان  و جویدن آدامس

در حالت کلی، جویدن آدامس مشکلی برای سلامتی به وجود نمی‌آورد؛ البته بسیاری از متخصصان، شکر یا شیرین‌ کننده‌‌های جایگزین استفاده‌شده در تهیه آدامس را انتخابی سالم برای کودکان نمی‌دانند.

آدامس

به‌طور کلی زمانی می‌توانیم اجازه آدامس جویدن را به کودک بدهید که مطمئن باشید آدامس را قورت نمی‌دهد. مسئله نگران‌کننده در مورد کودکان این است که احتمال دارد که تکه‌های بزرگ‌تری از آدامس را قورت یا همراه آن، یک شی‌ء چسبیده‌‌شده‌ای را هم پایین دهند و دچار انسداد مجرای گوارشی شوند. این مسائل می‌توانند خطرساز شوند؛ پس حتما احتیاط کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با فواید آدامس، “آدامس؛ جویدنی خوشمزه و پرخاضیت” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…