مسمومیت با الکل

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بدن ما قادر است الکل را مانند هر ماده دیگری بسوزاند. اما مسمومیت با الکل رخ می دهد، که مقدار زیادی الکل یا الکل های تقلبی مصرف کرده باشید.
مسمومیت با الکل

با شیوع ویروس کرونا متاسفانه برخی افراد در پی شایعه تاثیر مصرف الکل در از بین بردن ویروس کرونا، با مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شده و متاسفانه تاکنون تعدادی از آن ها جان خود را از دست داده اند. به همین علت در مجله دلتا به نکاتی درباره‌ی مسمومیت با الکل پرداخته ایم.

به توصیه سازمان بهداشت جهانی، اسپری الکل قادر به کشتن ویروسی که وارد دستگاه تنفسی شده‌ نیست و به سبب عوارض زیاد اصلا توصیه نمی شود. الکل و پاک‌کننده ها صرفا برای پاکسازی سطوح باید استفاده شوند.

مسمومیت با الکل

یکی از مسائل مطرح در این روز‌ها استفاده از الکل‌های تقلبی است. یکی از سمی ترین الکل ها الکل متیلیک یا الکل چوب و بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به نابینایی و مرگ شود.

عوارض مصرف الکل‌های تقلبی

مصرف الکل متیلیک باعث ایجاد علائم مانند، تهوع، استفراغ، اختلال بینایی، اغما، کمردرد، اختلال در سطح هوشیاری، و تشنج می‌شود. متاسفانه خیلی از مصرف‌کنندگان این الکل‌ها دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و با خطراتی مواجه می‌شوند. حتی ممکن است فرد به دیالیز نیازمند شود. ممکن است علائم ناشی از این مسمومیت بعد از ۶ تا ۲۴ ساعت خود را نشان دهند.

کرونا

اقدامات بعد از مسمومیت با الکل

در صورت بروز مسمومیت با مصرف الکل تقلبی ، باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کرد یا با اورژانس تماس گرفت. متاسفانه خیلی از افراد به‌دلیل ترس از بازداشت توسط پلیس دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. این افراد در مراکز درمانی به چشم بیمار دیده می‌شوند، نه یک مجرم.

فردی که به مسمومیت دچار شده است به سبب استفراغ شدید راه های تنفسی اش مسدود می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید محتویات درون معده فرد مسموم را تا حد امکان خارج کرد.

همچنین باید مسموم را به پهلوی چپ خواباند تا محتویات معده  وارد ریه وی نشود. دندان‌های مصنوعی و متحرک نیز باید از دهان خارج و از دادن مایعات به وی خودداری شود زیرا ممکن است مصرف مایعات فرد مسموم را  دچار خفگی کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر، “اعتیاد به الکل ؛ فرار یا درمان؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    اطلاعات عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…