تشخیص کیفیت و مرغوبیت لباس

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب مهم‌ترین روش‌های تشخیص لباس مرغوب و باکیفیت از بی‌کیفیت را بخوانید تا بتوانید هنگام خرید، با خیال راحت بهترین را انتخاب کنید.
سنجش کیفیت لباس

همه ما هنگام خرید لباس، کیف، کفش و پوشاک دیگر؛ به مرغوبیت جنس پارچه لباس توجه می‌کنیم.  با این حال خیلی وقت‌ها هم پیش آمده که به تصور اینکه لباسی که خریده‌ایم کیفیت خوبی دارد؛ خیلی زود حتی با اولین شست‌وشو، کیفیت خود را از دست داده است. اما چطور می‌توان کیفیت لباس را تشخیص داد؟ در این مطلب مجله دلتا، به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما در تشخیص کیفیت لباس کمک می‌کند تا هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

تشخیص کیفیت لباس

تشخیص کیفیت پارچه نخی با فشار دادن پارچه

برای سنجش کیفیت لباس قسمتی از پارچه لباس را با دست بگیرید و چند ثانیه‌ای دست خود را محکم مشت کنید. اگر پارچه مچاله شد، نشان می‌دهد که در تولید آن یک ماده اضافی به کار رفته تا شکل پارچه حفظ شود. چنین لباس‌هایی بعد از اولین شست‌وشو ظاهری کهنه و بدشکل پیدا می‌کنند.

فاصله بین درزهای لباس

لباس‌های باکیفیت دوخت فشرده و متراکمی دارند و درز‌های آن‌ها از هم فاصله‌ ندارند. برای سنجش کیفیت لباس درز‌های لباس مورد نظر را به آرامی بکشید؛ اگر درز‌ها فاصله‌دار باشند، آن لباس بی‌کیفیت است.

تشخیص لباس خوب

نوع زیپ

هنگام خرید لباس دقت کنید که زیپ‌های آن ترجیحا فلزی باشد؛ چون زیپ‌های فلزی کیفیت بالاتر و دوام بیشتری دارند. زیپ‌های پلاستیکی اغلب زود خراب می‌شوند و این یکی از نشانه‌های پایین بودن کیفیت در بیشتر لباس‌ها است.

تشخیص شلوار خوب

لبه دوزی لباس

لبه دوزی شلوار‌ها و دامن‌ها باید تا ۴ سانتی‌متر پهنا داشته باشد. در مورد بلوز‌ها و پیراهن‌ها هم اندازه‌ آن می‌تواند تا حدود ۲ سانتی‌متر باشد. اگر لباس هیچ لبه دوزی‌ای نداشته باشد یا دوخت‌های لبه دوزی آن ساده باشد، نشان دهنده کیفیت پایین لباس است.

حفظ شکل اولیه پارچه

جنس باکیفیت همیشه شکلش را حفظ می‌کند. یک قسمت کشی لباس را با دست بکشید و بعد آن را رها کنید؛ اگر پارچه شکلش را از دست بدهد؛ یعنی پارچه نامرغوب است و کیفیت قابل قبولی ندارد.

چگونه لباس باکیفیت بخریم

هم اندازه بودن دو طرف زیپ

دو طرف زیپ‌های پیراهن‌های زنانه، دامن‌ها و هر نوع دیگری از لباس باید هم اندازه، هم سطح و هم رنگ باشد.

توجه به جنس پارچه

پارچه‌های الیاف طبیعی مثل نخ، ابریشم و پشم استحکام دارند و بادوام‌تر از پارچه‌های الیاف مصنوعی است. با این حال، پارچه صددرصد نخ هم می‌تواند بعد از شست‌وشو خیلی سریع آب برود. به همین دلیل بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها ۵ تا ۳۰ درصد الیاف مصنوعی (ویسکوز، پلی‌استر، نایلون و غیره) هم وجود داشته باشد. چنین لباس‌هایی زود گشاد نمی‌شوند و دوام بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با لباس مناسب بارداری، “لباس مناسب دوران بارداری” را مطالعه کنید.

کیفیت پارچه

دکمه و جادکمه

تولید کننده‌هایی که اجناس تقلبی یا بی‌کیفیت تولید می‌کنند، اغلب به جزئیات توجهی ندارند. به همین دلیل برای سنجش کیفیت لباس باید دکمه‌ها و جادکمه‌ها را قبل از خرید به خوبی بررسی کنید. دقت داشته باشید که دکمه‌ها محکم و هیچ نخی از آن‌ها بیرون نزده باشد. جادکمه‌ها هم باید دوخت تمیزی داشته و دو طرف آن‌ها به یک اندازه برش خورده باشد.

اهمیت جنس لباس

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید کفش تابستانی مطلب “انتخاب کفش زنانه مناسب تابستان” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۳۲ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…