تمیز کردن شیشه پنجره ها

۳
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید با کمترین خستگی شیشه‌ پنجره‌ها را برق انداخته و تمیز کنید، این مطلب مجله دلتا را بخوانید.
تمیز کردن شیشه

تمیز کردن شیشه پنجره ها دغدغه خیلی از خانم هاست و خیلی از آنها از عهده این کار به خوبی بر نمی آیند. شیشه ها در معرض باد و باران و گردوخاک قرار دارند و خیلی زود کثیف می شوند. روشهای زیادی برای پاک کردن شیشه ها وجود دارد.در این مطلب مجله دلتا، نکاتی را برای شست‌وشوی اصولی و تمیز کردن شیشه  پنجره ها به شما آموزش می‌دهیم.

جرم گیری شیشه

وسایل مورد نیاز

  • محلول شیشه پاک کن
  • دستمال میکروفایبر

پاک کردن جرم شیشه

قبل از اسپری کردن محلول شیشه پاک کن، جرم را از روی شیشه و چارچوب آن پاک کنید. می‌توانید این کار را با برس، دستمال و یا هر وسیله غبارگیری دیگری انجام دهید. این کار باعث می شود کثیفی به باقی قسمت‌های پنجره منتقل نشده و دستمال آغشته به محلول شیشه پاک کن هم آلوده نشود. بعد از این مرحله، محلول شیشه پاک کن را روی پنجره اسپری کنید و با استفاده از دستمال میکروفایبر، با حرکات افقی و عمودی، شیشه را تمیز کنید. این کار را تا تمیز شدن تمام پنجره ادامه دهید.

لکه بری شیشه

اشتباهات رایج در تمیز کردن شیشه

۱. اگر روز آفتابی قرار است شیشه پنجره ها را تمیز کنید، بعد از اسپری کردن شیشه پاک کن، قبل از آن که با دستمال آن را پاک کنید، محلول روی شیشه داغ خشک  و پاک کردن رده‌های باقی مانده روی شیشه سخت می‌شود. بهتر است روز خشک و ابری را انتخاب کنید.

۲. باید قبل از تمیزکاری و شست‌وشوی شیشه ها، گرد و غبار و آلودگی را از روی آن پاک کنید زیرا هر قدر مایع پاک کننده روی شیشه ها بپاشید، آلودگی  روی آن باقی می‌ماند. همیشه ابتدا چارچوب و شیشه پنجره را با دستمالی دیگر و بدون شیشه پاک کن، از کثیفی پاک کنید.

پاک کردن شیشه دوجداره

۳. هنگام پاک کردن شیشه پنجره ها از اسپری بیشتر محلول شیشه پاک کن روی پنجره ها کوتاهی نکنید. به‌خصوص اگر پنجره خیلی آلوده است، برای از بین بردن آلودگی و پاک کردن جرم، نیاز به تمیزکننده بیشتری دارید.

۴. برخی افراد عهد کرده‌اند که شیشه ها را حتما با روزنامه تمیز کنند! ولی باور کنید این روش برای پاک کردن شیشه پنجره مناسب نیست. استفاده از روزنامه کمی شلختگی است و بهتر است از دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا تاثیرش را ببینید. این دستمال‌ها جذب فوق‌العاده داشته و قابل شست‌وشو است. همچنین شیشه را درخشان و براق و البته بدون لک تمیز می کند.

بهترین روش تمیز کردن شیشه

۵. اگر مایل هستید از دستمال رولی برای پاک کردن شیشه استفاده کنید، از نوعی استفاده کنید که مناسب این کار باشد؛ مثلا دستمال حوله‌ای آشپزخانه. هیچ چیزی بدتر از این نیست که هنگام تمیز کردن شیشه روی شیشه پرز هایی باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات مهم خانه تکانی، “خانه تکانی اصولی” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

    بسیار کاربردی و به جا بود .
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…