رنگ خودرو را می‌توان تغییر داد؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغییر رنگ خودرو اگر با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد نمی‌توان این کار را انجام داد، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی از افراد اقدام به تغییر رنگ خودرو خود می‌کنند.
تغییر رنگ خودرو

گاهی برخی افراد به دلایلی تصمیم به تغییر رنگ خودرو خود می‌گیرند. اما باید دید آیا قانون به افراد اجازه این کار را داده است یا خیر؟ در مجله دلتا به این سؤال بر اساس قانون پاسخ داده شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

قوانین جدید تغییر رنگ خودرو

تغییر رنگ اتومبیل اگر با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد نمی‌توان این کار را انجام داد، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی از افراد این عمل را انجام می‌دهند. در واقع باید در نظر داشت طبق قانون تغییر دادن رنگ اتومبیل نیاز به مجوز قانونی دارد.

تغییر دادن رنگ خودرو
برای تعویض رنگ باید اصالت خودرو برای صدور مجوز، حتماً به تأیید پلیس راهنمایی و رانندگی برسد و تأیید کند که خودرو متعلق به شخصی است که درخواست مذکور را داده است و در صورتی که پلیس اصالت خودروی فرد را تأیید کند، می‌توان رنگ خودرو را تغییر داد. البته برای انتخاب رنگ اتومبیل باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد، زیرا نمی‌توان به سراغ رنگ‌های عجیب و غریبی رفت که اصلا را در خیابان مشاهده نمی‌شوند. به طور مثال نمی‌توان رنگ ماشین را به رنگ خودرو‌های نیروهای مسلح، امدادی، تاکسی و رنگ‌هایی که امکان استتار دارند، تبدیل کرد.
البته افراد پس از تغییر دادن رنگ خودرو باید مجدداً به مرکز تعویض پلاک برگشته تا کارشناسان بار دیگر خودرو را با رنگ جدید بررسی کنند تا اگر رنگ جدید مطابق مجوز باشد، برگ سبز خودرو برای آن صادر شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مجازات دستکاری پلاک خودرو مطلب “جریمه دستکاری پلاک خودرو” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …