۹ خوراکی حیرت‌انگیز برای پیشگیری از کرونا!

۸
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما شما هم در این روزهای پرخطر کرونایی، به‌دنبال بهترین چاره‌ هستید که شما را از شر این بیماری در امان نگه دارد. ما اینجا هستیم تا مطالب ارزشمند سلامتی را به شما آموزش دهیم.
بهبود سیستم ایمنی

برای پیشگیری از کرونا اولین قدم مصرف غذاهای تقویت‌کننده سیستم‌ ایمنی بدن است. اگر شما هم به دنبال کشف راه‌هایی برای تقویت سیستم‌ ایمنی بدن کودکان و بزرگسالان هستید، ابتدا به مجله دلتا و بعد به میوه‌فروشی محل سر بزنید. پس برای بهبود سیستم ایمنی بدن خود و جلوگیری از کرونا، از همین امروز این ۹ خوراکی را در برنامه‌ غذایی خود بگنجانید و خود را در برابر کرونا حفظ کنید.

زنجبیل

مصرف زنجبیل به علت خاصیت ضدانعقادی آن، در کاهش خطر ایجاد لخته خون ناشی از بیماری کرونا مؤثر است. زنجبیل یک گیاه دارویی فوق‌العاده برای تقویت سیستم‌ ایمنی بدن است. این تا حد زیادی با تراکم بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهاب موجود در این ماده غذایی مرتبط است.

تخم آفتاب‌گردان

مغز تخم آفتاب‌گردان سرشار از مواد مغذی شامل فسفر، منیزیم و ویتامین B6 است. این دانه‌ها همچنین به طرز شگفت‌انگیزی از ویتامین E سرشار هستند و می‌توانند تا ۸۲ درصد از نیاز روزانه بدن ما را تنها با مصرف یک چهارم فنجان در روز تامین کنند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که در فرایند تنظیم عملکرد سیستم ‌ایمنی بدن مهم است و  می‌تواند از شما در برابر کرونا محافظت کند.

میگو

ویروس کرونا

میگو از جمله غذاهای دریایی است که حاوی مقدار زیادی زینک (روی) است. در بسیاری از مواقع زینک به اندازه دیگر ویتامین‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما برای بهبود سیستم ‌ایمنی بدن به آن احتیاج داریم.

بادام

وقتی قرار به مبارزه و جلوگیری از کرونا باشد، ویتامین E بعد از ویتامین C قرار می‌گیرد. ویتامین E کلید سیستم‌ ایمنی سالم است. این ویتامین جزو ویتامین‌های قابل حل در چربی است؛ به این معنی که برای جذب، نیاز به چربی دارد.

چای‌سبز

تقویت سیستم ایمنی

چای سبز فلاونوید (Flavonoid) دارد که نوعی آنتی‌اکسیدان است. علاوه بر این چای سبز مقادیری زیادی EGCG دارد که یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگر است. EGCG باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌‌شود.

فلفل دلمه‌ای قرمز

اگر فکر می‌کنید مرکبات بیشترین میزان ویتامین C را بین تمام میوه‌ها و سبزیجات دارند، اشتباه می‌کنید. هر گرم فلفل دلمه‌ای قرمز، دو برابر هر گرم مرکبات ویتامین C دارد.

ویتامین C علاوه بر بهبود سیستم‌ ایمنی بدن می‌تواند به سلامت پوست هم کمک کند. بتاکاروتن برای سلامت پوست و چشم‌ها مفید است.

کلم بروکلی

درمان کرونا

کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌ و مواد معدنی است. ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به همراه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان و فیبر، بروکلی را به یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی تبدیل کرده است که می‌توانید به برنامه‌ غذایی خود اضافه کرده تا از بیماری کرونا در امان بمانید.

اسفناج

سیستم ایمنی

اسفناج به این دلیل در این لیست قرار گرفته است که نه‌تنها میزان زیادی ویتامین C دارد، بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است که می‌توانند قدرت مبارزه با عفونت را در سیستم ‌ایمنی بدن تقویت کنند. مانند بروکلی، بهتر است اسفناج هم با کمترین میزان پخت یا به صورت خام مصرف شود.

ماست

ماست‌هایی مانند ماست یونانی و ماست کفیر، سیستم ‌ایمنی را تحریک می‌کنند تا با بیماری‌ها مبارزه کند. پس لطفا ماست را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه تمرینات تنفسی ساده اما حیاتی برای حفظ سلامت ریه ها.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ق٫ظ

      خوشحالیم که این مطلب رو دوست داشتید.

      پاسخ

  5. مسعود

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…