پاکسازی پوست با بخور

۳
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بخور باعث می‌شود منافذ پوست شما باز شود و در نتیجه پوستی شاداب، لطیف و تمیز داشته باشید.
پاکسازی پوست با بخور

همه ما دوست داریم پوستی سالم و زیبا داشته باشیم؛ اما فعالیت‌های روزانه و آلودگی‌هایی که در محیط زندگی‌مان وجود دارد، می‌تواند به‌طور مستقیم روی پوست صورت ما اثر بدی بگذارد. در پایان یک روز طولانی و پرمشغله، استفاده از بخور صورت راه مناسبی برای از بین بردن آلودگی‌های صورت است. بخور سبب باز شدن منافذ و شادابی پوست می‌شود و پوست را لطیف‌ و تمیز می‌کند. در این مطلب مجله دلتا، مراحل پاکسازی پوست با بخور با استفاده از گیاهان معطر و روغن‌ها آورده شده است. با ما همراه باشید.

بخور با روغن های گیاهی

بخور صورت با روغن‌ها و گیاهان معطر

۱. یک ظرف را پر از آب کنید و بجوشانید.

۲. قبل از استفاده از بخور، به‌خوبی صورت خود را با صابون‌های مناسب و آب گرم بشویید تا آلودگی و آرایش از صورت‌تان پاک شود. چرا که بخار باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود و مواد آرایش یا آلوده به‌راحتی می‌تواند وارد این منافذ شده و جوش و آکنه ایجاد شود. پس از شست‌وشوی صورت، با یک حوله نرم به‌آرامی پوست‌تان‌ را خشک کنید.

اهمیت پاکسازی پوست صورت

۳. آب را درون یک کاسه بریزید و مقداری گیاه تازه یا خشک‌شده یا روغن‌های مناسب را به آب اضافه کنید. این کار می‌تواند عطر خوبی به بخور شما بدهد و سبب شود پاکسازی پوست با بخور موثرتر باشد. برای نمونه می‌توانید از گیاهانی که در زیر گفته شده استفاده کنید.

  • چای سبز یا نعنا: انرژی‌بخش
  • بابونه یا اسطوخدوس: آرامش‌بخش
  • اکالیپتوس: ایجاد حس خنکی
  • ترنج: کاهش استرس

۴. صورت خود را مقابل بخار آب قرار دهید و یک حوله نیز روی سر خود بیندازید. حدود ده دقیقه در این حالت بمانید. چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه دهید تا حرارت، صورت‌تان را تازه کند و منافذ پوست‌تان باز شود.

البته توجه کنید که نباید صورت‌ خود را به آب داغ نزدیک کنید؛ زیرا این کار می‌تواند سبب التهاب پوست شما شود.

برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم

۵. در این مرحله از پاکسازی پوست با بخور از یک ماسک مناسب برای پوست خود استفاده کنید. حال که منافذ پوست باز شده است، می‌توانید برای از بین بردن کامل آلودگی‌های روی منافذ، از ماسک صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک خاک ‌رس بسیار مناسب است. خاک رس را با آب مخلوط کنید و به‌آرامی روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

فواید ماسک خاک رس

اگر ماسک خاک رس در دسترس نبود، می‌توانید از عسل استفاده کنید.

۶. از پاک‌کننده‌ها (تونر) برای بستن منافذ استفاده کنید. بستن مجدد منافذ باعث می‌شود که آلودگی وارد پوست صورت‌تان نشود. برای این کار مقداری پنبه را به تونر آغشته کنید و آن را به بینی، پیشانی، چانه و گونه‌های خود بزنید.

پاکسازی پوست

سرکه سیب تونری طبیعی است؛ می‌توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید. همچنین می‌توانید از آب‌لیمو به‌عنوان تونر استفاده کنید.

۷. در مرحله آخر پاکسازی پوست با بخور از مرطوب‌کننده دلخواه برای حفظ رطوبت پوست یا از روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن آرگان استفاده کنید.

جوانسازی پوست با بخور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های رفع موخوره مطلبرفع موخوره با ماسک های طبیعی را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مهر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…