تاثیر متراژ واحد ها بر هزینه شارژ ساختمان

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اکثر افراد تصور می‌کنند که پرداخت هزینه‌های ساختمان با توجه به تعداد اعضای هر خانواده که در یک واحد آپارتمانی سکونت دارند محاسبه می‌شود. اما باید در نظر داشت که ملاک محاسبه شارژ این گونه نیست.
تاثیر مساحت در پرداخت شارژ

یکی از موضوعات مشترک در هر مجتمع، پرداخت ماهانه شارژ هر واحد آپارتمان است. گاهی این سؤال مطرح می‌شود که آیا مساحت ملک بر هزینه شارژ تاثیر دارد؟ در مجله دلتا با توجه به قانون تملک آپارتمان‌ها در خصوص تاثیر مساحت در پرداخت شارژ ساختمان توضیح داده شده است.

مطالبه حق شارژ آپارتمان

بر خلاف آنچه اکثر افراد تصور می‌کنند که ملاک پرداخت هزینه‌های ساختمان با توجه به تعداد خانوار ساکن در آن واحد آپارتمانی محاسبه می‌شود، باید گفت: در واقع متراژ هر واحد آپارتمانی در پرداخت هزینه شارژ تاثیر دارد. طبق قانون تملک آپارتمان‌ها، هزینه‌های مشترک که ارتباط با متراژ زیربنای واحد مسکونی دارند مانند هزینه آب، ایزوگام یا آسفالت پشت بام و …. متناسبت با مساحت آن واحد؛ حق شارژ محاسبه و تعیین می شود؛ امادرخصوص سایر هزینه هایی که ارتباط با میزان مساحت زیر بنا ندارد، مانند هزینه‌های مربوط به نگهبانی یا سرایداری یا تاسیسات ساختمان، حق شارژ باید به طور مساوی بین مالکان تقسیم شود و محاسبه و تعیین شارژ بر عهده مدیریت ساختمان است. پرداخت شارژ آپارتمان

تاثیر مساحت در پرداخت شارژ

هر چه متراژ واحد آپارتمان بیشتر باشد، سهم مالک در هزینه‌های قسمت‌های مشترک افزایش می‌یابد. ضمناً در صورتی که بخش‌هایی از ساختمان وجود دارد که فقط بین چند مالک مشترک است، پرداخت هزینه‌های آن بخش ها توسط همه ساکنان ضرورت ندارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر قانون آسانسور در آپارتمان مطلب “هزینه آسانسور شامل واحد همکف می‌شود؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

    بله شارژ بر اساس متراز می باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …