تمیز کردن هود آشپزخانه

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیلی از ما زمان نظافت آشپزخانه، هود را نادیده می‌گیریم؛ در صورتی که تمیز کردن مرتب هود برای جلوگیری از تجمیع جرم و باکتری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
تمیز کردن هود آشپزخانه

هود آشپزخانه به این دلیل که با فرآیند پخت‌وپز غذا ارتباط مستقیمی دارد، می‌تواند به محلی برای تجمع چربی و بستری برای آلودگی تبدیل شود؛ بنابراین لازم است که تمیز کردن هود آشپزخانه از لکه چربی و گرد و خاک را جدی گرفته و آن را جزء برنامه‌های نظافت خود قرار دهیم. اگر به نظرتان تمیز کردن چربی ها روی هود کار سختی است؛ این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید تا با نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه به روش‌هایی ساده آشنا شوید.

قوی ترین پاک کننده چربی هود

تمیز کردن هود آشپزخانه با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که می‌توان آن را به صورت خمیر یا اسپری درآورد و برای تمیز کردن هود آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. مقداری جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید و آن را در یک شیشه اسپری بریزید یا به صورت خمیر درآورید. می‌توانید محلول را مستقیم روی بدنه هود اسپری کنید یا خمیر را با استفاده از یک تکه مسواک روی بدنه بکشید تا لکه‌های چربی را پاک کند. برای هودهای استیل و شیشه‌ای می‌توانید با یک اسکاچ پارچه‌ای نرم چربی‌ها را با این محلول پاک کنید.

چربی هود را چگونه تمیز کنیم

پاک کردن چربی هود با سرکه

سرکه را می‌توان یکی از قوی‌ترین‌پاک‌کننده‌های چربی هود، در میان شوینده‌های خانگی و طبیعی دانست. برای تمیز کردن هود آشپزخانه سرکه را به اندازه مساوی با آب در شیشه‌ای ریخته و روی بدنه و فیلترها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا چربی‌ها را در خود حل کند؛ پس از آن با یک دستمال به آرامی گرد و غبار، لکه‌ها و رد چربی ها را پاک کنید و هود خود را برق بیندازید.

استفاده مواد شیمیایی و شوینده

گاهی اوقات چربی‌های روی هود آنقدر سخت شده‌اند که برای تمیز کردن آن ناچارید از مواد شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید. یکی از این مواد، همان مایع ظرفشویی است که می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده قوی مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری دیگر نیز پودر لباسشویی را پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند به درخشندگی هود کمک کند. اسپری‌های چندمنظوره و گازپاک‌کن‌ها نیز از جمله مواد مناسب برای تمیزکاری هود به شمار می روند. این اسپری‌ها می توانند تمام چربی‌ها را از سطح هود پاک کنند. فقط دقت کنید که از این مواد برای پاک کردن هودهایی که بدنه پلاستیکی دارند، استفاده نکنید.

چگونه شیشه هود را تمیز کنیم

شست‌وشوی فیلتر آلومینیومی هود

یکی دیگر از بخش‌های مهم تمیزکاری هود، تمیز کردن فیلتر آلومینیومی هود استیل است. فیلترها با توجه به میزان استفاده شما ممکن است هر یک ماه یک بار کثیف شده و حتی نیاز به تعویض داشته باشند.

سینک ظرفشویی خود را با آب گرم پر کنید. اکنون فیلتر هود استیل را خارج کرده و در آب داخل سینک غوطه‌ور سازید. می‌توانید از پودر لباسشویی یا شوینده‌ای قوی‌تر مانند گازپاک‌کن نیز برای این منظور استفاده کنید و بگذارید فیلترها حداقل یک ربع داخل محلول آب و شوینده بمانند. سپس با یک اسکاچ روی بدنه آهنی فیلتر را تمیز یا برای لکه‌های سخت‌تر از مسواک استفاده کنید. در پایان فیلترها را با آب سرد شسته و بگذارید خشک شود.

پاک کردن چربی هود با سرکه

تمیز کردن هود آشپزخانه می‌تواند نقش مهمی در پاکیزگی آشپزخانه شما ایفا کند؛ پس نگذارید چربی‌ها روی هم جمع شده و هود را کثیف نشان دهند. در ضمن هر چه دیرتر آلودگی و جرم را از روی هود پاک کنید، تمیز کردنش سخت‌تر می‌شود.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۶ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…