دیدنی‌های مصر؛ سرزمین فراعنه

۶
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با سفر به مصر و دیدن آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع، آرامش و ماجراجویی را یکجا تجربه کنید.
جاذبه های دیدنی مصر
اگرچه مصر را عمدتا با اهرام ثلاثه و سازه‌های باستانی آن می‌شناسند، اما جاذبه های گردشگری مصر فقط به این ها محدود نمی‌شود. بیابان‌های پهناور و وسیع، امکانات غواصی اسکوبا و رود مشهور نیل جاذبه‌های دیگر این کشور را تشکیل می‌دهند؛ از این رو مصر را می‌توان یک مقصد گردشگری کامل دانست. با بخش گردشگری مجله دلتا و معرفی جاذبه های دیدنی مصر همراه باشید.

اهرام جیزه

آخرین بازمانده‌ عجایب هفت‌گانه‌ و مشهورترین جاذبه های دیدنی مصر اهرام جیزه است. این اهرام، به‌عنوان مقبره‌هایی برای فراعنه‌ی مصر و با خرسنگ‌ ساخته شده‌اند و تندیس اسرارآمیز ابوالهول، از آنها حفاظت می‌کند. هربار سفر به مصر بدون بازدید از اهرام جیزه، ناقص است. تماشای این مجموعه‌ باستانی را در سفر به مصر نباید از دست بدهید.

اهرام جیزه مصر

معبد کرنک

معبد کَرنک در شهر اقصر مصر و در کنار رود نیل قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی منطقه اقصر آنقدر زیاد است که در یک بازدید نمی‌توانید از همه‌ آنها دیدن کنید. مجموعه‌ معبد کرنک، بزرگ‌ترین موزه‌فضای باز در کل دنیا است. چند روز را می‌توانید در این منطقه به گشت‌وگذار بپردازید و هنرهای دیواری رنگارنگ مقبره‌ها را ببینید. ستون‌های باشکوه و برافراشته‌ معابد و سایر آثار باستانی این منطقه، همواره مورد توجه مورخان و باستان‌شناسان بوده است.

معبد کرنک مصر

قاهره‌ اسلامی

قاهره‌ اسلامی بخشی از منطقه‌ قدیمی شهر قاهره است. خیابان‌ها و کوچه‌های باریک این منطقه پر از مساجد، مدارس اسلامی و بناهای یادبود از دوران فاطمیون تا دوران سلطنت مملوک است. در این منطقه می‌توانید در هزارتوی بازارهای قدیمی مانند خان‌الخلیلی قدم بزنید. در این بازار قدیمی، مسگران و صنعتگران قدیمی هنوز کارگاه‌های کوچک خود را اداره می‌کنند. غرفه‌های این بازار، محصولات متنوعی از جمله سفال و سرامیک، منسوجات سنتی، ادویه‌جات و عطر می‌فروشند.

قاهره‌ اسلامی

اسوان

یکی از دنج‌ترین و آرام‌ترین شهرهای مصر، شهر اسوان است. برای اینکه از شهرهای شلوغ و ازدحام جمعیت فاصله بگیرید، می‌توانید محیط آرام و چشم‌اندازهای زیبای این شهر را انتخاب کنید. در این شهر می‌توانید در اطراف جزیره‌ی الفانتین بگردید و خیابان‌های رنگارنگ روستاهای منطقه‌ نوبه را زیر پا بگذارید. در این منطقه، آثار تاریخی زیادی وجود دارد و تعدادی معبد قدیمی در همین نزدیکی واقع شده است.

شهر اسوان

معبد ابوسمبل

بین معابد قدیمی مصر، ابوسمبل معبدی متمایز و خاص است و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده ‌است. تندیس بزرگی بیرون از معبد به‌عنوان حافظ معبد ساخته شده و فضای داخلی آن را با نقاشی‌های دیواری تزیین کرده‌اند. این معبد به‌غیر از ساختار باشکوه و عظیمی که دارد به‌ دلیل انتقال و جلوگیری از به زیر آب رفتن آن به‌شهرت رسیده است.

معبد ابوسمبل مصر

موزه مصر

موزه‌ مصر با بیش از ۱۶۰ هزار اثر باستانیغ از غنی‌ترین گنجینه‌‌های دنیا است. بازدید از آثار به جا مانده از دوران فراعنه، تجربه‌ای جالب خواهد بود. ناگفته نماند مومیایی‌های سلطنتی در طبقه‌ بالای این موزه  نگهداری می‌شوند.

موزه مصر جاذبه های دیدنی مصر

صحرای بیضاء یا کویر سفید

یکی از جالب‌ترین جاذبه های دیدنی مصر کویر سفید است. ارتفاعات گچی این منطقه، باعث شده که از دور شبیه به سرزمین برفی به‌نظر برسد که در وسط یک بیابان خشک قرار دارد. برای علاقه‌مندان به بیابان و کویر و دوستداران ماجراجویی، این منطقه فرصتی عالی برای لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت است.

صحرای بیضاء مصر جاذبه های دیدنی مصر

واحه‌ سیوا

برای فرار از شهرهای شلوغ مصر، می‌توانید به واحه‌ی سیوا در شمال غربی این کشور پناه ببرید. این واحه‌ کوچک و زیبا با درختان نخل و چشمه‌های طبیعی، یکی از دیدنی‌ترین نقاط در صحرای غربی مصر است. اگر دوستدار سفرهای ماجراجویانه در بیابان و از علاقه‌مندان به کویرگردی هستید، این واحه جای خوبی برای شروع سفرهای کوتاه است.

واحه‌ سیوا جاذبه های دیدنی مصر

اسکندریه

شهر بندری اسکندریه اروپایی‌ترین شهر مصر است. اگرچه امروزه آثار تاریخی کمی از گذشته‌ی باشکوه اسکندریه به جا مانده، اما فضای تاریخی شهر همچنان برای گردشگران جالب و دیدنی است. در اسکندریه از قدم زدن در تفرجگاه‌های ساحلی، بازارهای قدیمی و کافه‌های ساحلی لذت می‌برید.

اسکندریه جاذبه های دیدنی مصر

صومعه‌ سنت کاترین

سنت کاترین، در دامنه‌ کوه سینا یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های دنیا است. این صومعه جایی است که اهالی معتقدند حضرت موسی، ده فرمان را از طرف خدا دریافت کرد. مجموعه‌ شگفت‌انگیزی از آثار هنری، نسخه‌های خطی و شمایل‌نگاری‌های مذهبی را در صومعه سنت کاترین خواهید دید. از بالای کوه سینا نیز منظره‌ی زیبای غروب و طلوع آفتاب، دیدنی است.

صومعه‌ی سنت کاترین جاذبه های دیدنی مصر

سینای جنوبی

منطقه‌ سینای جنوبی در شبه‌جزیره‌ی سینا مقصد بسیاری از ساحل‌دوستان است. شهر ساحلی شرم‌الشیخ، با رستوران‌های بین‌المللی و تفریحات متنوع از تفرجگاه‌های لوکس این منطقه محسوب می شود. ساحل دهب نیز مناسب گردشگرانی است که در پی گردشگاه‌های لوکس نیستند. دریای سرخ یکی از برترین مقاصد دنیا برای غواصی است؛ از این رو در هر جای این منطقه، امکانات غواصی وجود دارد.

سینای جنوبی شرم الشیخ جاذبه های دیدنی مصر

معبد ابیدوس

رونق شهر باستانی ابیدوس را می‌توان به دلیل وجود معبد شگفت‌انگیزی به همین نام دانست. ستون‌های باشکوه و دیوارهای این معبد مزین به هیروگلیف‌ها (خطوط باستانی) و نقاشی‌های شگفت‌آوری است. این معبد نسبت به معابد باستانی منطقه‌ی اقصر، بازدیدکنندگان کمتری دارد بنابراین در آرامش می‌توانید از آنجا بازدید کنید.

معبد ابیدوس جاذبه های دیدنی مصر

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۵۰ ق٫ظ

    مرسی ممنون

    پاسخ

  2. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۷ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  5. روزبهانی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    بسیار دیدنی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…