از بین بردن خط اخم ابرو

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خط اخم ابرو اغلب بر اثر بالا رفتن سن و عوامل دیگری مانند استرس زیاد، ژنتیک و پرتوهای خورشید ایجاد می‌شود. برای رفع این خطوط و چین و چروک‌هایی که ایجاد می‌شوند، می‌توانید از راهکارهای خانگی کمک بگیرید.
از بین بردن خط اخم

معمولا خط اخم در نتیجه بالا رفتن سن به‌وجود می‌آید. با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و مانند گذشته به حالت قبل خود برنمی‌گردد. با اینکه خط اخم از عوارض اجتناب‌ناپذیر افزایش سن است؛ ولی به لطف روش‌هایی می‌توان تا حدی بروز آن را به‌تعویق انداخت یا از شدت آن کاست. در این مطلب مجله دلتا شما را با علل ایجاد خط اخم، راهکارها و روش‌های طبیعی و خانگی از بین بردن خط اخم ابرو آشنا خواهیم کرد.

از بین خط اخم به روش خانگی

علل ایجاد خط اخم ابرو

علاوه‌بر افزایش سن، عوامل زیر نیز می‌توانند باعث ایجاد خط اخم شوند:

  • ژنتیک
  • پرتوها یا تابش‌های خورشیدی
  • تکرار زیاد حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات
  • استرس
  • سیگار کشیدن

درمان خط اخم

درمان خانگی خط اخم ابرو

با این که بیشتر افراد برای از بین بردن خط اخم ابرو از روش‌های درمانی مانند تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، اما چندین راه طبیعی آسان نیز وجود دارد که کمک می‌کنند تا بدون تزریق از خط اخم خلاص شوید.

رژیم غذایی سالم

تامین آب کافی بدن می‌تواند از ایجاد خط اخم جلوگیری کند. همچنین مصرف مکمل‌های محتوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در آبرسانی به پوست و از بین بردن خط اخم موثر است.

داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی برای شادابی و تجدید قوای پوست ضروری است. همچنین بهتر است بر روی پشت‌تان بخوابید؛ خوابیدن با صورت بر روی بالش می‌تواند موجب کشیدگی پوست و افزایش خطر بروز خط اخم شود.

بهترین حالت خواب برای پوست صورت

استفاده از کرم ضد آفتاب

هر روز بر روی پوست خود کرم ضد آفتاب بمالید. فراموش نکنید که پرتوهای فرابنفش خورشید در هر هوایی (حتی در هوای ابری) یا در زمستان می‌توانند به پوست‌تان آسیب برسانند. همچنین باید از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی علاوه بر محافظت چشم در برابر پرتوهای خورشید، از پوست اطراف چشم نیز در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند.

مرطوب کردن منظم پوست

 پوست‌تان را به‌طور منظم ۳ بار در روز مرطوب کنید. پوست بین چشم و ابروهای خود را فراموش نکنید. این کار هم برای پیشگیری از ایجاد خط اخم موثر است و هم به از بین بردن خط اخم ابرو کمک می‌کند.

کرم جوانسازی پوست

استفاده از کرم لایه‌بردار

چند بار در هفته به کمک کرم‌های لایه‌بردار سلول‌های مرده‌ی پوست را تمیز کنید.

ماساژ با روغن نارگیل

هر شب قبل از خواب خط اخم را با چند قطره روغن نارگیل ماساژ دهید. برای این کار می‌توانید از روغن بادام شیرین نیز استفاده کنید.

ماسک ماست و آبلیمو

ماست، آبلیمو و مایعی از کپسول ویتامین E را مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید این ماسک ۱۰ دقیقه روی پوست بماند؛ سپس آن را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نحوه مراقبت از پوست اطراف چشم، “جوانسازی دور چشم” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…