پولی که مشاوران املاک نباید بگیرند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وجه بیع باید به مالک و مستاجر داده شود و مشاوران املاک مجاز به گرفتن «وجه بیع» از دو طرف معامله نیستند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان این مطلب، به مشاوران املاک در مورد دریافت وجه بیع از دو طرف معامله هشدار داد و مشاوران املاک را از گرفتن وجه بیع منع کرد و آن را کاری اشتباه دانست .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، «مصطفی قلی خسروی» با بیان این ‌که مشاوران پس ازتنظیم قرارداد و امضای آن، به هیچ وجه نباید قرارداد را پیش خود نگاه دارند افزود:«پس از تنظیم قرارداد، برای مشاوران حق ایجاد می شود و درصورتی که دو طرف معامله به هر دلیل قرارداد را فسخ کنند مشاوران باید افزون بر حق خود، حق دادرسی را نیز دریافت کنند».

وجه بیع

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهارکرد:‌«مردم باید اهمیت وارزش مشاوران را بدانند و متوجه باشند که آنها در تعیین سرنوشت زندگیشان نقشی مهم دارند».

 در همین ارتباط بخوانید:

مشاور موفق از نگاه مدیر املاک دلتا

خسروی همچنین جایگاه ارزشمند مشاوران را یادآور شد و خطاب به آنان گفت:« مردم به شما اعتماد می‌کنند وباید به بهترین نحو ممکن

پاسخگوی آنها باشید و رضایتشان را جلب کنید بنابر این ،مشاوران پس از معامله به هیچ وجه نباید هزینه ‌های جاری مانند  آب، برق، گاز

و … را نزد خود نگاه دارند و درگیرحاشیه‌ ها و مشکلات ناشی ازآن شوند».

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در بخشی دیگراز گفته هایش تصریح کرد:«در ابتدای امر که وارد اتحادیه املاک شدم، ۱۶۰ میلیون تومان بودجه داشتیم، در حالی که باید ۲۲۰ میلیون تومان  حقوق پرداخت می کردیم و در این شرایط مثل همیشه اعضای اتحادیه به کمک ما آمدند. وی همچنین خطاب به صاحبان جواز کسب یاد آور شد :صاحبان جواز کسب باید مدارک مربوط به قرارداد را تا ۵ سال در دفتراملاک بایگانی کنند چرا که در صورت لزوم و ایجاد مشکل باید پاسخگو باشند».

خسروی باردیگر تاکید کرد: «مشاوران املاک نباید وجه بِیع دریافت کنند، چرا که این وجه  باید به مالک یا مستاجر داده شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…