تمیز کردن لوسترهای کریستالی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوسترهای کریستالی به دلیل زیبا و چشم‌نواز بودن، طرفداران زیادی دارند. در ضمن زیبایی و جذابیت این لوسترها در صورتی که تمیز و درخشان باشند، چند برابر می‌شود.
تمیز کردن لوستر

به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم و خانه تکانی یکی از کار های پر زحمت و صد البته دلچسب در این روزهای سال است. اما اگر هنوز خانه تکانی را تمام نکرده اید، با مجله دلتا همراه باشید تا ریزه کاری‌های خانه تکانی را با هم مرور کنیم. در این مطلب به بررسی نحوه تمیز کردن لوستر های کریستالی  می‌پردازیم.

برق انداختن لوستر

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی

  1.  پیش از شروع تمیز کردن لوسترها، منبع برق را قطع کنید، لامپ‌ها را جدا کرده و با دستمال خشک گرد و خاک آن ها را پاک کنید.
  2. بهترین حالت برای تمیز کردن گوی‌های کریستالی این است که گوی‌ها را از لوستر جدا کنید و سپس شست‌وشو دهید.
  3. گوی کریستال را باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دو سوم آب تهیه کنید و با کمک برس شست‌وشو دهید و سپس بلافاصله آن را خشک کنید.

اگر هنگام تمیز کردن لوستر کریستال، ته ظرف رسوب جمع شد، اجازه بدهید یک شبانه روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثیفی بر جای بود، باید این عمل را تکرار کنید تا به طور کامل برطرف شود. اما در صورتی که فرصت این کار را ندارید، ظرفی از مایع ذکر شده تهیه کنید، دستمال نرم و مناسب انتخاب و پس از آغشته کردن دستمال به مایع درون ظرف، کریستال‌ها را تک به تک با دستمال تمیز کنید.

نکات خانه تکانی

در صورتی که کریستال‌ها واقعا کدر شده‌اند، می‌توانید برای چرک زدایی از آمونیاک نیز استفاده کنید. چند قطره آمونیاک را در ظرفی محتوی آب ولرم ریخته، به همان روش یاد شده ، کریستال‌های لوستر را شست‌وشو داده؛ سپس با آب ولرم آبکشی و آن‌ها را خشک کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن لوسترها

  1. قبل از نظافت لوستر و جدا کردن قطعات لوستر، از شکل کامل آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.
  2. زیر محل قرارگیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار دهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن، کریستال‌ها روی سطح نرمی بیفتد و نشکند؛ همچنین گرد و خاک موجود روی آن‌ها هنگام پاک کردن به فرش شما منتقل نشود.
  3.  برای تمیز کردن لوستر کریستال از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرفشویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شوینده می‌توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.
  4. در تمیز کردن لوسترها یک نکته طلایی نیز وجود دارد، آن هم این است که یک دستمال نمدار می‌تواند در یک ثانیه معجزه کند. کافی است هفته‌ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

نظافت لوستر

برق انداختن قسمت برنزی لوستر

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن بخش برنزی لوستر می‌توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای برنز مخصوصا فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید؛ بعد آن را آب کشیده و خشک کنید.

تمیز کردن لوستر کریستالی

هنگام تمیز کردن بخش برنزی برای لکه‌زدایی می‌توانید یک قاشق سوپ‌‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لوستر، “هفت مدل لوستر در دکوراسیون داخلی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  4. روزبهانی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…